اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کانکس

خرید هر کالایی امروزه با افزایش تولید کنندگان و فروشندگان به علاوه پیشنهادات و ویژگی های متفاوت هرکدام در مقایسه با دیگری تبدیل به امری وسواسی گردیده و نیاز به هوشمندی ویژه یا داشتن اطلاعات کافی در مورد کالای موردنظر می باشد. البته نقش تبلیغات نیز در پیچیده کردن این امر نیز کم نبوده چرا که تشخیص صحت شعار های تبلیغاتی خود نیاز به بررسی و تحقیق داشته.

حال از آنجایی که کانکس یک کالایی بوده که ما به طور مداوم خرید نداشته ایم، اطلاعات صحیح و مورد اطمینان در مورد خرید آن کم بوده که خود خرید این کالا را سخت تر می کند. از این رو در این مطلب بر آن شدیم تا مهم ترین نکات در هنگام خرید کانکس و سازه های پیش ساخته را که می بایست شما بدانید را به تفکیک تشریح کنیم با امید بر اینکه راهنمایی درست در اختیار شما قرار دهد و شما بتوانید محصولات مختلف را با اطلاعات صحیح با یکدیگر مقایسه کنید.

نکات مهم قرارداد یا پیش فاکتور کانکس: از آنجایی که کانکس متشکل از ترکیب مصالح مختلف و تجهیزات متفاوتی بوده نیاز است که شما در هنگام بررسی مشخصات فنی یا پیش فاکتور فروشنده به نکات زیر توجه نموده و اطمینان حاصل فرمائید که تمامی این موارد برای شما شفاف سازی شده است چرا که تغییر در نوع یکی از این موارد یا حتی تغییر در کیفیت یکی از آنها تأثیر بسیار زیادی هم بر روی قیمت و هم طول عمر سازه خواهد داشت که تشخیص تفاوت آنها در نگاه ابتدایی یا از روی تصویر ارسالی بدون اگاهی از مشخصات فنی سازه غیر ممکن می باشد.

نوع شاسی: معمولا شاسی کانکس از نوع تیر آهن بوده که می بایست نمره تیر آهن در آن قید شود و اینکه آیا به صورت دور کلاف اجرا گردیده یا فقط دو قید موازی در کف کار شده. ( در برخی کانکس های ارزان قیمت ممکن است به جای تیر آهن از قوطی استفاده شود). معمولا در سازه های پیش ساخته از تیر آهن نمره 12و 14و 16 و 18 بنا به کیفیت استفاده می شود.

نوع اسکلت: معمولا اسکلت کانکس از پروفیل آهنی به صورت اتصال با جوش الکتریکی بوده که می بایست مقطع پروفیل و ضخامت آهن آن مشخص شود. به طور مثال پروفیل در ابعاد 40*40 میلیمتر با ضخامت 2 میلیمتر.

نوع درب و پنجره: درب و پنجره در کانکس می تواند بسته به کیفیت کار از نوع آلومینیوم تک جداره، UPVC دوجداره یا آلومینیوم سنگین دوجداره باشد.

نوع مصالح کفسازی: به طور معمول کف از نوع تخته بوده که می بایست جنس تخته مشخص شده باشد. مثلا تخته نئوپان یا MDF یا تخته چند لایه. البته در برخی موارد کانکس با کف سرامیک با شرایط خاص نیز تولید می گردد.5. عایق جداره ها: عایق جداره های کانکس در نوع های ساندویچ پانل از نوع پلی اورتان تزریقی و در نوع های معمولی می تواند از نوع پشم سنگ، پلی استایرن یا فوم رول و یا ترکیبی از دو عایق باشد که ضخامت آن معمولا 4 سانتیمتر بوده اما تا 8 سانتیمتر قابل ارتقاع است.

پوشش خارجی بدنه: معمولا پوشش خارجی دیواره ها و سقف کانکس از نوع ورق فولادی گالوانیزه شده با رنگ الکترواستاتیک است که ضخامت ورق آن بسته به نوع کیفیت کار از 25% میلیمتر تا 70% میلیمتر متغییر می باشد.

پوشش داخلی: اگر چه در گذشته از مصالح مختلفی برای پوشش داخلی دیواره های کانکس استفاده می شد اما امروزه غالب اصلی دیوار پوش های PVC قابل شستشو بوده که سه نوع اصلی سفید صدفی(خام)، طرح دار چاپی و طرح دار روکش دار می باشند. البته در موارد خاص جایگزین هایی مانند ورق استیل برای موارد بهداشتی یا گچ برگ به همراه کاغذ دیواری وPVC های ضد ضربه نیز وجود دارد.

سیم کشی: در حالت معمول کانکس داری سیم کشی به صورت روکار از طریق داکت های استاندارد به همراه جعبه تقسیم و فیوز مینیاتوری بوده که شامل کلید و پریز برق به همراه سیم کشی تلفن می باشد. نوع سیم نیز در حالت معمول 1.5 و 2.5 افشان بوده ولی در کاربری های صنعتی ممکن است از سیم یا کابل 4 و 6 به همراه جعبه برق صنعتی نیز استفاده شود.

کفپوش: کفپوش کف کانکس معمولا از نوع مشمع به صورت رول و طرح دار می باشد که البته بنا به سفارش قابل جایگزینی با لمینت پارکت و یا گزینه های دیگر می باشد.به طور معمول در سازه های کوچک تر از 6 متر طول، 2 قلاب و بزرگ تراز 6 متر طول، 4 قلاب می بایست جهت بارگیری سازه بر روی سقف آن تعبیه شده باشد. برای اتصال جزئیات و اجزای کانکس به یکدیگر در گذشته از پرچ های فولادی استفاده می شد که امروزه در اکثر موارد استفاده از پیچ های سرمته ای جایگزین آن شده است.

محل تحویل: به طور معمول وقتی شما یک کانکس را درب کارخانه سازنده خریداری می کنید هزینه بارگیری و حمل تا مقصد و تمامی مسئولیت آن به عهده شما بوده مگر اینکه توافقات دیگری صورت گرفته باشد و یا کار از ابتدا در محل خریدار اجرا گردد.زمان ساخت و تحویل سازه می بایست در ابتدا به خریدار به صورت کتبی اعلام شود.هر خریدار کانکس مجاز است که در هر مرحله ای از روند تولید بنا به صلاح دید خود با هماهنگی سازنده بر فرایند تولید سازه خود نظارت داشته تا از کیفیت اجرای مراحل زیر کار و صحت مصالح قید شده در پیش فاکتور اطمینان حاصل نماید.

اگر کانکس دارای متعلقات جانبی نظیر سرویس بهداشتی یا آشپز خانه باشد می بایست جزئیات آنها مانند گاز، هود، سینک، نوع کابینت فلزی یا MDF، روشویی، شیر آلات و نحوه لوله کشی، فن تهویه، ایرانی یا فرنگی بودن سرویس مشخص شده باشد.برخی موارد مانند حفاظ درب و پنجره ها که به صورت سفارشی نصب می گردند نیز می بایست مشخص شود. مثلا حفاظ آکاردئونی یا فرفورژه یا از نوع پروفیلی

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>