اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

به طورکلی همان طور که میدانید بلوک سیمانی به کلیه مصالح قطعه ای و بلوک شکل که از سیمان ساخته شده باشد گفته می شود. این نوع بلوک ها برای ساخت دیوارهای باربر و غیر باربر در ساختمان به کار می روند.

در همین راستا باید اذعان نمود که بلوک های سیمانی نیز خود به دودسته کلی بلوک سنگین سیمانی و بلوک سبک سیمانی تقسیم بندی می شود. با توجه به همین مسئله انواع بلوک های ساختمانی شامل بلوک بتنی هبلکس، بلوک ساختمانی سبک، بلوک بتنی، بلوک نیوجرسی و دال بتنی می باشد که هر یک از این نوع بلوک ها را در این بخش از پرشین سازه معرفی خواهیم نمود.

بلوک بتنی هبلکس

هبلکس به یک نوع بتن متخلخل می گویند که در ساختمان ها قابل استفاده و کاربرد دارد. مقاومت فشاری بالا و وزن پایین از مزایای هبلکس است. لوله گذاری و سیم کشی ساختمانی که در آن از هبلکس استفاده شده به راحتی انجام می پذیرد چون هبلکس به راحتی توسط اره برش خورده و میخ و پیچ به راحتی در آن فرو می رود.

مقاومت بالای هبلکس در مقابل آتش بسیار موردتوجه قرارگرفته. عایق بسیار مناسب حرارت و صدا از مزایای هبلکس است. با توجه به قانون جدید تصویب شده که عایق بودن ساختمان ها را در نظر گرفته چنانچه از هبلکس برای دیوارها استفاده گردد، دیگر نیاز به عایق کاری مجدد نیست و همین مسئله ازجمله بااهمیت ترین ویژگی های این نوع از بلوک های سیمانی می باشد.

بلوک ساختمانی سبک

بلوک سبک ساختمانی به دلیل به کار بردن سبک دانه در آن با وزن پایین تولید می شود. وزن مخصوص یا چگالی آن پایین است و وجود ویژگی عایق حرارتی آن بسیار در ساختمان مؤثر است. به دلیل وزن مخصوص پایین بلوک سبک، ضخامت سقف و دیوارها در ساختمان کم می شود نتیجتاً وزن ساختمان کاهش پیدا می کند. البته ساختمان از عایق سازی حرارتی مناسب نیز برخوردار است. اکثر قطعات ساختمانی با سبک دانه ها در برابر آتش مقاوم هستند. همچنین لازم به ذکر است که این نوع بلوک ها به راحتی سوراخ یا مته شده و به قطعات دیگر وصل می شوند.

بلوک بتنی

جالب است بدانید که از سال 1950 به بعد، زمانی که استفاده از مصالح ارزان تر و مقرون به صرفه به میان آمد، استفاده از بلوک های بتنی به طور گسترده و چشمگیری جایگزین آجرهای مورداستفاده در لایه های داخلی شد. امروزه تنوع بسیار زیادی در میان بلوک های بتنی دیده می شود که این تنوع در استفاده از آن ها در پی ریزی دیوارها، دیوارهای حفره دار، دیوارهای یکدست و دیوارهای جداکننده دیده می شود و به عنوان مؤلفه اصلی در ساخت کف پوش بتنی موردتوجه قرار می گیرد. مزیت بلوک های بتنی در تنوع استقامت آن ها، عایق بندی و کم کردن صدا می باشد.

بلوک نیوجرسی

بلوک بتن نیوجرسی یا مانع نیوجرسی برای هدایت یک مسیر و جلوگیری از خسارت احتمالی به هنگام تصادفات است که معمولاً به صورت قطعات بتنی پیش ساخته عرضه می شوند؛ بنابراین قالب بتن نیوجرسی یک قالب طراحی شده خاص مطابق با نوع بلوک نیوجرسی است که با توجه به نیاز هر پروژه تغییر می کند. این قالب ها همانند قالب جدول خیابانی ابعاد مشخصی دارد که به درخواست مشتری می توان تغییراتی در این ابعاد و ویژگی های آن به وجود آورد.

دال بتنی

دال بتنی نوعی سقف است که به صورت یکپارچه از مصالحی مانند بتن و فولاد ساخته می شود. از این دال در ساخت انواع سازه با کاربردهای متفاوت و ساخت عرشه انواع پل و کف سازی ها استفاده می شود و اجزای تشکیل دهنده آن میلگرد و بتن هستند. از این نمونه بیشتر در سقف طبقات استفاده می شود و ضخامت آن بین 10 تا 50 سانتی متر است. لازم به ذکر است که دال هایی که ضخامت کمتری دارند به عنوان سنگ فرش مورداستفاده قرار می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>