اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شرکت عمرانی

در یک نگاه کلی می توان مطرح کرد که مشارکت در ساخت فرایندی با مزایای قابل توجه به حساب می آید که ازجمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

تقویت و افزایش استحکام بنا

ازجمله مهم ترین مزایای مشارکت در ساخت این است که چنین فرایندی منجر به بازسازی بافت فرسوده شهرها و ایجاد بافتی مستحکم می شود. درواقع خانه های قدیمی و بافت های فرسوده معمولاً عمری بالای 25 سال دارند و این در حالی است که 25 سال پیش قوانین ساخت ساختمان و اجرای سازه های مختلف از استاندارد مناسبی برخوردار نبوده است.

در همین راستا وجود آیین نامه 2800 تدوین گردید که در حال حاضر معیار اصلی برای تعیین مقاوم بودن یا نبودن ساختمان ها در برابر حوادث مختلف ازجمله زلزله است. با توجه به تصویب این آیین نامه و ارائه استانداردهای جدید در بخش ساختمان امروزه سازمان نظام مهندسی بر اجرای دقیق و کامل آن اصرار زیادی دارد. به همین دلیل تقریباً می توان ادعا کرد که ساختمان های قدیمی در برابر زلزله های قدرتمند چندان مقاوم نیستند.

با توجه به همین مسئله مشارکت در ساخت برای افرادی که سرمایه و تخصص کافی در زمینه بازسازی خانه هایشان را ندارند این امکان را فراهم می آورد تا بتوانند سازه هایی امن در برابر زلزله داشته باشند. البته به این نکته هم باید توجه کرد که فقط مقاومت در برابر زلزله را نباید به عنوان معیاری از استحکام بنا در نظر بگیریم.

یکی از مواردی که تقریباً تمامی ساختمان های قدیمی با آن درگیر هستند، موضوع نشست و آن هم نشست نامتقارن سازه است. این نشست ها می توانند باعث ایجاد ترک های ریز یا بزرگ و خطرناک شوند و جان ساکنین را به خطر بیندازند. درگذشته موضوعات مربوط به شالوده ساختمان و مقاومت خاک جدی گرفته نمی شد که در صورت بازسازی ساختمان بر اساس مقررات جدید و استانداردهای فعلی، می توان از مشکلات مربوط به نشست ساختمان نیز جلوگیری کرد.

اجرای یک ساختمان زیبا

همان طور که احتمالاً شما نیز شاهد بافت قدیمی و فرسوده شهر هستید، ساختمان های قدیمی و کلنگی معمولاً وجهه زیبایی ندارند و همین مسئله عاملی برای دو اثر منفی مهم است. یکی از این موارد وجود بافت فرسوده به عنوان بافتی که عاملی برای زشت شدن فضا به حساب می آید، است چراکه همواره فرسودگی و کهنگی فضا با عدم زیبایی همراه است. از طرف دیگر وجود این نوع از بافت ها در فضای شهری معمولاً بر روی اعتمادبه نفس و روحیات ساکنین خانه تأثیر مستقیم می گذارد.

با توجه به همین مسائل بازسازی ساختمان با کمک مشارکت در ساخت می تواند هم چهره شهر را زیبا کند و هم باعث شود مالک احساس خوبی به خانه ای که در آن زندگی می کند داشته باشد و زیبایی ساختمان را دوچندان نماید. طبیعتاً با گسترش پروژه های نوسازی ساختمان ها از طریق پروژه های مشارکتی، زیبایی ساختمان ها بیشتر خواهد شد؛ بنابراین شرایط زندگی برای خانواده ها نیز در بهترین وضعیت قرار می گیرد.

مشارکت در ساخت فرصتی برای استفاده از امکانات جدید

مسلماً ساختمان های قدیمی دارای امکانات قدیمی نیز می باشند و از جدیدترین تجهیزات در فضای داخلی و خارجی محروم می باشند. با توجه به همین مسئله با بازسازی یک فضا علاوه برافزایش زیبایی ساختمان، می توان برای ساختمان آسانسور یا سایر تجهیزات کاربردی و مفید را در نظر گرفت. همچنین بافت های قدیمی دارای سیستم های گرمایش غیراصولی نیز می باشند و وجود چنین سیستم هایی خود عامل افزایش سالانه هزینه زیادی بابت گرمایش خانه است که درنهایت هم نتیجه مطلوب حاصل نمی شود؛ بنابراین با بازسازی و به روزرسانی خانه های کلنگی می توان از این چنین مشکلاتی رها گشته و خانه را به امکانات روز مجهز کرد.

مشارکت در ساخت و افزایش سرمایه و ارزش ملک

به یاد داشته باشید که زمانی که یک بنا یا ساختمان را موردبازسازی قرار می دهید عملاً باعث افزایش سرمایه خود می شوید چراکه نه تنها ملک خود را نمی فروشید و به مرورزمان متحمل ضرر نمی شوید بلکه دارای یک بنای کاملاً مدرن و به دوراز مشکلات قبلی می شوید و می توانید از سود حاصل از یک مسکن نوساز بهره ببرید. درواقع زمانی که پروژه های نوسازی بیشتر انجام شوند، ارزش یک ملک بیشتر خواهد شد که این خود، یک سرمایه مالی برای آینده است.

مشارکت در ساخت و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ساختمان و مصرف انرژی

به طورکلی کاملاً واضح است که مصرف انرژی در خانه های قدیمی بالا می باشد. به عنوان مثال خانه های کلنگی پنجره های دوجداره ندارند، درنتیجه انرژی زیادی از طریق پنجره های غیراستاندارد بنا هدر می رود. همچنین عدم وجود سیستم گرمایش از کف نیز بر افزایش مصرف انرژی می افزاید. با توجه به چنین شرایطی که اغلب سازه های فرسوده دارند می توان تأکید کرد که با بازسازی اصولی خانه می توانید در این هزینه ها صرفه جویی کنید و افزایش استحکام بنا را به ارمغان بیاورید.

تبدیل سریع به نقدینگی

کاملاً واضح است که برای خانه های کلنگی به سختی خریدار پیدا می شود و این مسئله در حالی است که خانه های نوساز همیشه مشتری و خریدار مخصوص به خود را دارند؛ بنابراین اگر در شرایط مختلف قصد فروش بنا را داشته باشید می توانید آن را سریعاً به پول نقد تبدیل کنید. به همین علت مشارکت در ساخت را ازجمله رویه های مناسب در زمینه بازسازی و نوسازی ملک به حساب می آورند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>