اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شن و ماسه

همان طور که میدانید ماسه ها بر اساس ترکیبات شیمیایی حاضر در آن ها دارای انواع مختلفی می باشند. به طورکلی می توان مطرح کرد که ماسه بر اساس ترکیب شیمیایی به انواع ماسه سیلیسی، ماسه زیرکنیوم، ماسه الوینی، ماسه کرومیتی و ماسه شاموتی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به بیان تعاریفی در این زمینه می پردازیم.

ماسه سیلیسی

جالب است بدانید که ماسه سیلیسی نمونه از انواع ماسه هایی است که معادن آن زیاد و از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. البته باید اذعان نمود که استفاده از ماسه سیلیسی برای طراحی قالب مناسب نیست، چراکه تغییر دما باعث ایجاد انبساط و انقباض در ابعاد ماسه ها می شود و همین امر می تواند باعث ایجاد شکستگی در قالب شود. سیلیس نمونه ای از مواد چند ساختاری شناخته می شود که در دماهای متفاوت ساختارهای مختلفی دارد. ازاین رو سرعت سرد شدن آن می تواند باعث ایجاد خواص متفاوتی شود.

ماسه الوینی

ماسه الوینی در دسته ماسه های گوشه دار قرار دارد و ازجمله ویژگی های این ماسه می توان به وزن کم آن اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که انبساط حرارتی ماسه الوینی نسبت به ماسه های سیلیسی کم تر می باشد.

ماسه زیرکنیوم

ماسه زیرکنیوم از خاصیت انبساط حرارتی برخوردار می باشد. درواقع این مدل ماسه از مقاومت دمایی بالایی برخوردار می باشد و ازلحاظ شکل ظاهری شامل دانه های گرد و منظمی است. همان طور که در ابتدا نیز اشاره شد ضریب انبساط حرارتی این مدل ماسه نسبت به ماسه سیلیسی کم تر بوده و همین ویژگی آن را به ماده ای مناسب برای مواد قالب و کوره تبدیل کرده است.

ماسه شاموتی

استفاده از این مدل ماسه برای فولاد آلیاژی بسیار مناسب می باشد. ماسه شاموتی دیرگداز بوده و در ریخته گری و بدنه کوره مورداستفاده قرار می گیرد.

ماسه کرومیتی

ماسه کرومیتی در دسته ماسه های گوشه دار قرار دارد و رنگ آن سیاه می باشد. از ویژگی های این ماسه می توان به دیرگداز بودن آن اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>