اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شن و ماسه

به طورکلی می توان انواع ماسه را در دو دسته ماسه طبیعی و ماسه مصنوعی قرار دارد که ماسه طبیعی شامل انواع ماسه های رودخانه ای و بادی می باشد و نوع مصنوعی آن ها نیز طی فرایندی تحت عمل ناخالصی گیری قرار می گیرند.

ماسه طبیعی

به طورکلی می توان این گونه از ماسه ها را به طور طبیعی استخراج کرده و طی این رویه هیچ گونه فعالیت اضافه ای بر روی آن ها انجام نداد. در همین راستا می توان از انواع ماسه رودخانه ای و ماسه بادی به عنوان نمونه هایی از ماسه های طبیعی نام برد.

ماسه رودخانه ای

در یک نگاه کلی می توان ماسه رودخانه ای را نمونه ای از ماسه شسته شده در نظر گرفت. جالب است بدانید که این گونه ماسه ها ازلحاظ شکل ظاهری گردی بیش تری دارند و معمولاً به رنگ سفید خاکستری بوده و از کیفیت خوبی نیز برخوردار می باشد. لازم به ذکر است که انواع ماسه های رودخانه ای دارای سیلیکا می باشد.

ماسه بادی

ماسه بادی از دیگر نمونه های ماسه های طبیعی می باشد. ساختار این ماسه به گونه ای است که در آن خاک وجود دارد و همین امر خاصیت چسبندگی آن را بالا می برد. به طورکلی استفاده از ماسه بادی در ملات آبی و ساروج دیده می شود.

ماسه مصنوعی

درروش تولید ماسه مصنوعی، معادن آن شناسایی شده و با انجام فرآیندهایی بر روی ماسه، ناخالصی هایی هم چون آهک آن را حذف می کنند. خاک نیز ازجمله ناخالصی های نام برده در ماسه می باشد؛ زیرا وجود خاک در دانه های ماسه باعث کاهش چسبندگی سیمان و ماسه می شود که این امر از معایب وجود خاک در ماسه می باشد؛ بنابراین استفاده از ماسه های شسته شده می تواند گزینه ای جالب توجه باشد.

لازم به ذکر است که در اینجا منظور از ماسه شسته شده به میزان خاک درون آن برمی گردد، به گونه ای که هرچه ماسه بیش تر شسته شود، خاک آن کم تر می شود. در همین راستا لازم به یادآوری است که از ویژگی های بارز ماسه مصنوعی می توان به مقاومت دمایی بالا این نوع از مصالح اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>