اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عایق

در بازار عایق کاری حرارتی ساختمان ها انواع مختلفی از عایق ارائه شده است که به طورکلی این موارد شامل:

الیاف معدنی

جالب است بدانید که برای ساخت الیاف معدنی معمولاً از سنگ آتش فشان استفاده می گردد. چراکه این سنگ ها دیر ذوب بوده و پایداری بالایی در برابر حرارت دارند. همچنین الیاف معدنی ضد رطوبت بوده و بو را به خود جذب نمی کنند، بنابراین در برابر رشد قارچ ها نیز مقاوم می باشند. ازآنجایی که الیاف معدنی نسوز می باشند در برابر آتش از خود مقاومت بروز می دهند و شما می توانید از آن برای پشت بام و سقف منازل استفاده نمایید.

پشم شیشه

از پشم شیشه می توان به عنوان پرمصرف ترین نوع عایق های حرارتی یاد کرد. چراکه تولید پشم شیشه از سالیان دور یعنی از حدود چهل سال قبل تاکنون در حال عرضه بوده و نسبت به هزینه تولید سایر مواد پوششی، به صرفه تر می باشد. پشم شیشه ظاهری به شکل الیاف انعطاف پذیر داشته که از ذوب شیشه تولید می شود.در کارخانه این الیاف به شکل رول یا پانل درمی آیند و برحسب تقاضای مشتریان برای مصرف به بازار عرضه می شوند. این محصول برحسب ضخامت هایی که دارد دارای انواع و کاربردهای متفاوتی است. پشم شیشه عایقی است که در مقابل آتش مقاوم بوده و علاوه بر این، تولید این محصول با ضخامتی که در بخش قبل اشاره شد باعث می شود تا این محصول خواص ارتجاعی خود را بیش تر حفظ کند و ذرات آن هم کمتر ریزش داشته باشد.

پشم سنگ

پشم سنگ از بهترین انواع عایق های حرارتی است که از ذوب سنگ بازالت به دست می آید و در انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دیده می شود. جالب است بدانید که جهت تولید پشم سنگ ابتدا قطعه های سنگ بازالت به همراه کک (ماده سوختنی) داخل کوره مخروطی شکل ریخته می شود و آرام آرام سنگ بازالت در دمای بالای 2000 درجه سانتی گراد ذوب می شود. سپس سنگ مذاب از زیر کوره خارج می گردد و به سمت دستگاه سانتیفیوژ هدایت می شود و با استفاده از نیروی گریز از مرکز تبدیل به الیاف مناسب می گردد.

این الیاف به سمت نوار نقاله هدایت شده و توسط دستگاهی شبیه پاندول روی صفحه ای چیده می شود و به دستگاه پخت که اصطلاحاً کیورینگ گفته می شود فرستاده می شود. در دستگاه پخت الیاف به هم چسبیده می شوند و گاهی مقداری رزین به آن اضافه می گردد و طبق سفارش مشتری ضخامت و چگالی موردنظر را پیدا می کند. پس ازاین عملیات محصول تولید شده، آرایش شده و به قطعات موردنظر برش می خوردند و درنهایت توسط دستگاه بسته بندی، بسته بندی شده و برای ارسال به مصرف کننده آماده می گردد.

شیشه اسفنجی

شیشه اسفنجی را می توان عایق حرارتی و رطوبتی با خصوصیات شاخصی همانند استحکام مکانیکی مناسب، غیرقابل احتراق، عدم افت خصوصیات عملکردی در زمان، ثبات ابعادی در شرایط محیطی متفاوت، سازگاربامحیط زیست و خنثی ازنظر شیمیایی تعریف نمود. امروزه شیشه اسفنجی به صورت گسترده در عایق بندی حرارتی تجهیزات صنعتی به کار گرفته می شود.

چراکه مکانیزم مزایای انحصاری این عایق وجود بیشمار حباب غیر مرتبط و بسیار ریز، پرشده از گازهای بی اثر در ساختار آن است که نفوذ حرارت و سیالات روان به آن را غیرممکن می سازد. ضمناً در مراحل تولید پس از پخت و شکل گیری فوم، فرآیند آنیلینگ باعث تنش زدایی و افزایش استحکام فشاری شبکه سلولی این عایق می گردد. همچنین اگر نگران نفوذ حشرات می باشید جالب است بدانید که عایق شیشه اسفنجی اجازه رشد هیچ حشره موذی را نمی دهد.

عایق پرلیت

به طورکلی عایق حرارتی پرلیت سبک بوده و قابلیت تحمل دما تا 1000 درجه سانتی گراد را دارد. از طرفی مقاومت در برابر حرارت زیاد باعث شده است که این عایق به ماده ای غیرقابل اشتعال تبدیل گردد. عایق پرلیت متریال مناسبی در برابر جذب صوت می باشد و با اسیدها به راحتی واکنش نشان نمی دهد. همچنین در برابر رشد موریانه و قارچ ها نیز مقاومت زیادی داشته و به آن ها اجازه رشد را نمی دهد.

تخته فیبری

به طورکلی برای ساخت تخته فیبری از عایق پشم نمد فشرده استفاده می شود و آن را با الیاف گیاهی ترکیب می نمایند. مقاومت بالا در برابر حرارت و استحکام مکانیکی بالا از ویژگی های مثبت این عایق می باشد. لازم به ذکر است که این عایق علاوه بر مزایایی که ذکر شد دارای معایبی نیز نظیر جذب آب و از دست دادن خاصیت عایقی می باشد. همچنین در برابر آتش نیز واکنش نشان داده و می تواند عاملی برای گسترش آتش به حساب آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>