اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عایق

به طورکلی در تأسیسات گرمایی، برای کم کردن تلفات حرارتی سطوح مختلف ساختمان، لوله ها، کانال ها و مخازن و جلوگیری از نفوذ رطوبت و انتقال صدا، از مواد و مصالحی به نام عایق استفاده می کنند. درواقع عایق های حرارتی مصالحی هستند که برای جلوگیری از انتقال حرارت استفاده می شوند.

در این میان گرچه عایق کاری ممکن است تا حدودی هزینه ساخت و قیمت تمام شده ساختمان را افزایش دهد ولی در درازمدت بهره وری بالایی داشته و می تواند هزینه اولیه را باصرفه جویی لازم جبران نموده و موجبات آسایش و صرفه اقتصادی را فراهم نماید.

عایق کاری مناسب بخش های مختلف ساختمان مانند سقف، کف و دیوارهای جانبی، همچنین عایق کاری لوله ها و سطوح داغ و سرد باعث افزایش راندمان انرژی می گردد. جالب است بدانید که با عایق کاری در ساختمان می توان در انرژی گرمایی و سرمایی محیط تا حدود 45 تا 55 درصد صرفه جویی نمود که امری شایان توجه می باشد.

عایق های حرارتی به طورکلی در فضاهای مختلفی از ساختمان همچون سقف، دیوار، سیم برق و بسیاری موارد دیگر به کار می روند اما رایج ترین کاربرد این محصولات در دیوارهای منازل است. چراکه بیشترین مقدار سرما و گرما از طریق دیوارها جا به جا می شود.

البته نکته مهم در رابطه با عایق کاری دیوارها تفاوت آن ها با توجه به اینکه این عمل پیش از ساخت دیوار، حین ساخت یا پس از ساخت انجام شود؛ را نیز شامل می شود. در همین راستا با توجه به اینکه افراد زیادی این عمل را حین ساخت دیوار انجام می دهند؛ باید با پنج مدل عایق حرارتی دیوار در حین ساخت آشنا شوید که این موارد نیز شامل:

  • عایق کاری دیوار با ساندویچ پانل
  • عایق کاری با بلوک های سیمانی به خصوص
  • عایق کاری از داخل ساختمان
  • عایق کاری از خارج ساختمان
  • عایق های حرارتی بین دیوار دوجداره
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>