اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وال پست

برای اینکه طبق ضوابط قانونی کار ساخت را پیش ببرید و در مراحل اجرایی به مشکلات قانونی توسط ناظرین برنخورید، بهتر است در همان ابتدا با تمام قوانین موجود ساخت وساز آشنایی داشته باشید. ازآنجایی که در این مقاله در مورد وال پست صحبت می کنیم، بهتر است نگاهی به قوانین، مقررات و ضوابط موجود برای اجرای وال پست بیندازیم.

آیین نامه 2800 و سازمان نظام مهندسی نظرات مهمی درباره اجرای وال پست دارند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.آیین نامه 2800 مشخص کرده که برای دیوارهایی با طول بیشتر از 6 متر اجرا کردن وال پست الزامی است؛ اما سازمان نظام مهندسی اجرای وال پست ها را برای دیوارهای بیشتر از 4 متر الزامی کرده است.

بند 3-7 صفحه 64 آیین نامه 2800، ویرایش دوم: «اگر طول دیوار غیر سازه ای 40 برابر ضخامت دیوار باشد و اگر حداکثر ارتفاع دیوار غیر سازه ای از تراز کف مجاور 3.5 متر باشد، در این شرایط نیازی به اجرای وال پست نیست. لبه های قائم تمام دیوارهای غیرسازه ای باید مهار شوند. همچنین لبه های افقی دیوارها یا تیغه های غیرسازه ای که در تمام طول ارتفاع ادامه ندارند، باید با کلاف های فولادی یا ناوادنی هایی با نمره حداقل 6 متصل شده باشند»

بند 4-5-4 آیین نامه 2800: دیوارهای داخلی یا تیغه هایی که ارتفاعشان بیشتر از 1.8 متر است، باید به شکل مناسب و با استفاده از وادارها، مهارها و غیره، ازنظر جانبی به سازه متصل و به خوبی مهار شوند.»بند 4-9-1-3 از مقررات ملی ساختمان مبحث چهارم: « کلیه دیوارهای پیرامونی باید برای مقاومت در برابر زلزله و باد به واسطه وال پست ها ایمن گردند.»

طبق مقررات، ازآنجایی که عملکرد وال پست حفظ و نگهداری از دیوارها در اثر وارد شدن نیروهای بیرونی مانند زلزله و طوفان است، چنانچه در ساختمان وال پست اجرانشده باشد و بعد از وقایعی مانند زلزله یا وزش باد شدید دیوار تخریب شود و به جان یا مال افراد آسیبی وارد کند، یکی از مقصرین چنین حادثه ای مهندس ناظر ساختمان خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>