اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یو پی اس

به طورکلی می توان مطرح کرد که تقریباً تمام دستگاه ها برای انجام فعالیت، نیاز به انرژی الکتریکی یا همان برق دارند و چنانچه حتی برای چند دهم ثانیه فرآیند برق رسانی به این دستگاه ها قطع شود، آن ها بلافاصله از کار می افتند. این موضوع بعضاً می تواند باعث ایجاد اختلال در انجام کارهای بسیار حیاتی و یا از دست رفتن منابع و اطلاعات مهم گردد.

بنابراین چنین دستگاه هایی حتماً باید برق را در دسترس داشته باشند. ازآنجاکه برق شهری ممکن است به علل مختلفی مثل تعمیر خطوط، سوانح و یا بسیاری از موارد دیگر دچار قطعی گردد، بشر با این نیاز روبه رو شد که حتماً چاره ای برای تأمین برق اضطراری در این مواقع داشته باشد؛ بنابراین خیلی زود برای پاسخ به این نیاز، دستگاهی به نام یو پی اس را طراحی کرد.

درواقع این دستگاه ها یک منبع تغذیه الکترونیکی می باشند که کار عمده آن، تأمین توان موردنیاز برای سیستم های مختلف الکترونیکی بدون وقفه و در شرایط اضطراری است. به طورکلی در این نوع از سیستم ها با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری، برق موردنیاز تجهیزات مصرف کننده را تأمین می کنند که علاوه بر تنظیم برق شبکه و تثبیت آن مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس نیز می شوند.

لازم به ذکر است که دستگاه های یو پی اس به گونه ای طراحی شده اند که در درون خود یک باتری داشته که در زمان برخورداری از برق به صورت عادی شارژ شده تا در زمان قطعی برق بتوان از آن ها استفاده کرد؛ بنابراین می تون گفت که یو پی اس منبعی جهت ذخیره انرژی برق می باشد.

شاید برای شما هم جالب باشد اگر بدانید که مهم ترین تفاوت نوع آنلاین با سایر انواع این است که یکسو کننده همیشه فعال بوده و جریان ورودی متناوب را به جریان مستقیم تبدیل کرده و سپس آن را دوباره به جریان متناوب مناسب با نوع دستگاه مصرف کننده ی شما تبدیل می کند.

درواقع این مدل از برق های اضطراری مناسب مواردی است که حفاظت از دستگاه های برقی امری مهم به حساب می آید. چراکه همان طور که می دانید افزایش و یا کاهش میزان جریان برق شهری می تواند برای دستگاه های مصرف کننده ی برق مضر باشد و حتی باعث سوختن آن ها شود؛ اما با استفاده از یک یو پی اس آنلاین جریان ورودی به مصرف کننده همواره کنترل می شود و این از آسیب رساندن به دستگاه شما جلوگیری خواهد کرد.

در این میان اما در یو پی اس آفلاین اما پس از شارژ باتری رکتیفایر و اینورتر کارنکرده و تنها جریان ورودی برق به صورت مستقیم به دستگاه مصرف کننده وارد می شود و عملاً هیچ گونه محافظتی از دستگاه در برابر نوسانات برقی انجام نمی شود. لازم به ذکر است که بااینکه مدل آفلاین قیمت کمتری داشتند اما به دلیل عدم حفاظت از دستگاه در برابر نوسانات برقی، استقبال چندانی نشد و تولید آن محدودشده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>