اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یو پی اس

به طورکلی دستگاه یو پی اس از اجزای مختلفی تشکیل شده است که ممکن است در انواع مختلف این نوع از دستگاه ها تفاوت هایی داشته باشند؛ بنابراین شناخت این اجزاء و کارکرد هرکدام از آن ها به شما کمک خواهد کرد تا راحت تر با نحوه ی کار آن آشنا شده و با توجه به نیاز های خود، انتخاب بهتری نیز از فروشگاه های معتبر داشته باشید.

از طرفی در این بخش ما تنها به معرفی چهار بخش مهم در این دستگاه ها می پردازیم؛ اما باید در نظر داشته باشید که علاوه بر این ها، یک یو پی اس می تواند شامل اجزای دیگری مانند ترانسفر سوئیچ، انواع آلارم، ترانسفورمر، پورت های خروجی مختلف، صفحه نمایش، نرم افزار اتصال به کامپیوتر، کلید رله، مدار کنترل و نویز گیری، کلیدهای ایمنی و فن خنک کننده باشد؛ بنابراین اجزا اصلی دستگاه یو پی اس شامل:

یکسوکننده (رکتیفایر)

همان طور که می دانید برق شهری از نوع متناوب (AC) و برق باتری از نوع مستقیم (DC) است؛ بنابراین برای اینکه بتوان باتری را با برق شهری شارژ کرد باید ابتدا جریان الکتریکی شهری را از حالت متناوب به نوع مستقیم تبدیل کنیم. اینجاست که دستگاه رکتیفایر به میان آمده و همین وظیفه را بر عهده می گیرد. به طورکلی این بخش از دستگاه شامل قطعاتی ازجمله دیود و خازن است و برق مستقیم موردنیاز برای شارژ باتری را تأمین می کند.

باتری

به طورکلی مهم ترین قسمت یک دستگاه یو پی اس را می توان باتری آن در نظر گرفت چراکه بر همگان مشخص است که باتری وظیفه ذخیره انرژی را بر عهده داشته و در مواقع قطعی برق شهری، برق اضطراری موردنیاز دستگاه های مصرف کننده را تأمین کند. لازم به ذکر است که باتری ها انواع و اقسام گوناگونی دارند و ازلحاظ ساختار، می توان آن ها را در دو نوع باتری سیلد لید اسید و نیکل کادمیوم تقسیم بندی کرد.

درواقع باتری ها بر اساس ظرفیت نیز انواع گوناگونی دارند و واحد اندازه گیری قدرت آن ها آمپر بر ساعت است. هر چه یک باتری ظرفیت بیشتری داشته باشد، در زمان قطعی برق، به مدت طولانی تری به دستگاه برق رسانی خواهد کرد. همچنین در همین راستا لازم است بدانید که باتری نیکل کادمیوم نسبت به باتری اسید سرب عملکرد بهتر و البته قیمت بیشتری دارد. بعضی از انواع یو پی اس، این قابلیت را دارند که در صورت نیاز به توان بیشتر، یک یا چند باتری دیگر به دستگاه اضافه شود.

باتری یو پی اس

باتری های یو پی اس نیز همانند باتری های خودرو، عمر محدودی دارند و معمولاً پس از 18 تا 30 ماه باید تعویض گردند. قرار دادن دستگاه در محلی خشک و دمای 25 درجه سانتی گراد، به دوراز رطوبت و گرما، باعث افزایش طول عمر باتری می شود. همچنین لازم است بدانید که در برخی منابع، ذکرشده که هر 8 درجه سانتی گراد افزایش دما، عمر باتری را نصف خواهد کرد؛ بنابراین در مراقبت از این دستگاه ها و اجزای آن باید دقت کافی را به خرج داد.

اینورتر

همان طور که در بخش های قبل از این مقاله در پرشین سازه ذکر شد غالباً دستگاه های الکترونیکی با برق متناوب کار می کنند، بنابراین نیاز است که جریان مستقیم باتری، قبل از رفتن به خروجی، دوباره به جریان متناوب تبدیل شود. دراین بین وجود اینونتورها می تواند بسیار کمک کننده باشد. چراکه اینورتر دستگاهی است که درون یو پی اس تعبیه شده و این وظیفه را بر عهده دارد و در انواع مختلفی در بازار موجود است. لازم به ذکر است که هر چه اینورتر دستگاه قو ی تر باشد، توان UPS نیز بالاتر خواهد رفت.

در همین راستا جالب است بدایند که برخی از انواع اینورتر می توانند به صورت دوطرفه عمل کنند، یعنی هم می توانند جریان مستقیم باتری را به جریان متناوب تبدیل کرده و به خروجی بفرستند و هم قادرند جریان متناوب برق شهری را به جریان مستقیم تبدیل کرده و باتری را شارژ کنند که همین مسئله می تواند نقطه قوتی در طراحی این نوع از اینورترها باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>