اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع مقره ها از نظر کاربرد:

الکترونیک3

انواع مقره ها از نظر کاربرد، عبارتند از: مقره های اتکایی برای عایق کاری باس بارها در پست های برق و تابلوها، مقره های عبوری یا بوشینگ ها برای عبور باس بارها، از دیواره ها یا بدنه تجهیزات الکتریکی نظیر ترانسفورماتورها، کلیدها، خازن ها، مقره های مهار و مقره های کششی.

مقره اتکایی:
مقره های اتکایی به صورت استوانه هایی بلند هستند که فرورفتگی ها و برآمدگی هایی روی سطح استوانه دارند و از نظر ساخت می توانند به صورت توپر و توخالی باشند.

نوع توپر این مقره دارای استقامت مکانیکی و الکتریکی بیشتری در مقابل سوراخ شدن است.

امروزه مقره های پُست بیشتر به صورت توپر ساخته می شوند. از نوع توخالی در مواردی استفاده می شود که مقره باید نیروی مکانیکی بیشتری تحمل کند. البته برای افزایش استقامت الکتریکی مقره اتکایی، آن را با گاز خشک ازت پر می کنند.

در پست های فشار قوی، این مقره ها برای نگهداری شین های فشار قوی بر روی پایه های بتنی به کار می روند و شین های فشار قوی روی شیار بالایی مقره بسته می شوند.

از این مقره ها همچنین در تابلوهای فشار قوی استفاده می شود. شمش های فشار قوی داخل تابلو از مقابل این مقره ها عبور می کنند و به مقره بسته می شوند و یا شمش ها روی مقره قرار می گیرند.

مقره عبوری

مقره عبوری:
مقره های عبوری برای سرهای خروجی و ورودی دستگاه های فشار قوی و برای جلوگیری از ایجاد جرقه بین خط عبوری و بدنه دستگاه استفاده می شوند.

این نوع مقره ها به صورت لایه های استوانه ای به کار می روند. با توجه به محیط کاری، شکل مقره های عبوری متفاوت است. معمولاً فضای داخل این استوانه های عایقی، توسط گازها یا مایع های عایق پر می شود.

مقره کششی:
مقره های کششی در برج های کششی، به صورت زنجیره مقره ای، وظیفه اتصال هادی به برج را بر عهده دارند. این زنجیره مقره ها می توانند به صورت دوتایی یا سه تایی و یا بیشتر مورد استفاده قرار گیرند که انتخاب آن ها به تعداد هادی های هر فاز و همچنین شرایط بارگذاری و نوع مقره بستگی دارد.

مقره کششی

از مقره های کششی در پایه های ابتدا و انتهایی خطوط انتقال، توزیع و در پایه هایی که در مسیر خط از حالت مستقیم خارج شده و یا نسبت به افق زاویه پیدا می کنند، استفاده می شود.

مقره مهار:
در خطوط ولتاژ ضعیف، مقره ها باید در ارتفاعی که نسبت به زمین قرار دارند، عایق باشند. عایق مورد استفاده در سیم مهار، مقره مهار نامیده می شود و معمولاً از جنس چینی است.

این عایق به گونه ای طراحی می شود که در صورت شکست عایق سیم، با زمین تماس پیدا نکند.

مقره مهار

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>