اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

در نقشه شهرداری و طراحی داخلی آپارتمان، چه تجاری و چه مسکونی، تراس و بالکن روباز و مسقف، پارکینگ اختصاصی و انباری اختصاصی جزء مفروزات آپارتمان به شمار می روند؛ بنابراین برای مترکشی و محاسبه زیر بنای یک ساختمان فضای بین دیوارها را باید در نظر بگیریم.

در نقشه شهرداری دیواری که بین آپارتمان و فضاهای مشاع قرار گرفته باشد جزء مفروزات محسوب می شود. همچنین لازم به ذکر است که در نقشه شهرداری دیوارهایی که بین دو واحد آپارتمان باشند، مالکیت مشترک دارند البته در صورتی که جزء اسکلت ساختمان نباشند.از طرفی در نقشه شهرداری پارکینگ های بدون دیوار با عرض حداقل 2.5 و حداکثر 3 متر و طول 5 متر با توجه به نقشه، برای هر واحد محاسبه می شود.

در نقشه شهرداری در آپارتمان های دوبلکس، فضای هر طبقه به صورت جداگانه مترکشی و مجموع آن ها به عنوان زیربنای ساختمان محاسبه می شود. همچنین در مورد آپارتمان های دوبلکس، راه پله میان دو طبقه، جزء طبقه پایینی محاسبه می شود.

مترکشی و محاسبه مساحت آپارتمان یا ملک هایی که شکل هندسی مشخصی مثل مستطیل یا مربع داشته باشند، آسان است. چراکه در این موارد هر یک از اضلاع را اندازه گیری و سپس مساحت ساختمان را به دست می آوریم؛ اما در مورد در مورد ساختمان هایی که شکل و فرم مشخصی ندارند و از نظر هندسی چندان بهینه نمی باشند باید مراحل زیر را انجام داد که شامل:

ساختمان را تا حد امکان به اشکال هندسی ساده تقسیم کنید، در این حالت با چند شکل هندسی مانند مربع، مستطیل و یا مثلث روبه رو خواهید شد.می توانید در صورت امکان فضاهای مختلف را با گچ یا سایر موارد خط کشی مشخص و از هم جدا کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>