اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رهن

دعوای فک رهن در قانون در دو صورت مستقل یا به همراه دعوای الزام به تنظیم سند رسمی مطرح می شود که در این یخش به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم.

فک رهن به صورت مستقل

در این حالت شخص رهن دهنده یکی از اموال خود را در اختیار شخص ثالثی مانند بانک قرار داده و تعهد می کند در مدت زمانی مشخص نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کند. حال در شرایطی که شخص رهن دهنده تمام بدهی خود را پرداخت کند، بانک نیز باید به تعهد خود مبنی بر فک رهن از مال مورد رهن اقدام نماید.

از طرفی درصورتی که شخص رهن دهنده نسبت به پرداخت همه دیون خود اقدام نکند، در این صورت بین شخص و بانک دعوای حقوقی مطرح می شود. شخص می تواند در این چنین شرایطی دادخواستی تحت عنوان الزام به فک رهن و پرداخت اجرت المثل ایام عده فک رهن را به همراه با خسارات قانونی و بر مبنای قرارداد را تنظیم کرده و به مرجع قضایی ارائه دهد.

فک رهن به روش الزام به تنظیم سند رسمی

این نوع از دعوا عموماً در مورد سازندگان املاک به وجود می آید. در این حالت سازندگان قبل از فروش ملک، آن را در اختیار بانک قرار داده و وام می گیرند و با تنظیم قول نامه ای آن را به خریدار منتقل کرده و متعهد می شوند در مهلت زمان مندرج در قول نامه، ضمن فک رهن مال، سند رسمی را نیز به نام خریدار تنظیم نمایند.

تسویه حساب کامل راحت ترین رویه برای فک رهن

اولین راه برای فک رهن، تسویه حساب کل بدهی باقی مانده با بانک است. زمانی که تصمیم می گیرید خانه ای را که با استفاده از وام خریداری کرده اید، بفروشید، با در نظر گرفتن اقساط پرداخت شده، کافی است باقی مانده بدهی تان به بانک را تسویه کنید. برای این کار باید به بانک مراجعه کرده و درخواست تسویه حساب بدهید. بانک میزان بدهی اصلی باقی مانده را محاسبه و به شما اعلام می کند. شما می توانیم با پرداخت یکجای این مقدار، سند ملک را از رهن بانک آزاد نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>