اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرده هوا

به طورکلی هوای خروجی از دستگاه پرده هوا به علت داشتن وزن و سرعت زیاد، دارای انرژی بوده به طوری که در دهانه ورودی یک پرده نامرئی از هوا، مابین دو فضای داخل و خارج ایجاد می گردد. جالب است بدانید که پرده هوا در حقیقت جریانی از هواست که دو منطقه سرد و گرم را از هم جدا می کند؛ بنابراین استفاده از چنین مکانیسمی در جهت ذخیره سازی انرژی صفحه ی هوا، هزینه های گرم سازی و سردسازی را تا بالای 80 درصد کاهش می دهد درحالی که هوای داخل را نگه می دارد و آسایش و راحتی برای افراد به وجود می آورد.

پرده هوا از دو جزء اصلی جهت ایجاد جریان هوا ساخته شده است که شامل جزء دمنده و جزء مکنده می شود؛ البته ذکر این نکته لازم می باشد که در برخی از طراحی ها از این دستگاه دیگر نیازی به جزء مکنده نبوده و طراحی پرده فقط با یک جزء دمنده صورت می گیرد.

جزء دمنده

همان طور که گفته شد، پرده هوا، به منظور جداسازی دو فضا از یکدیگر مورداستفاده قرار می گیرد؛ که این کار با استفاده از یک دستگاه دمنده امکان پذیر می شود. به این شکل که دستگاه دمنده معمولاً در بالای درب نصب شده و زمانی که شروع به کار می کند، جریان هوا را به صورت عمودی و به سمت پایین هدایت می نماید. درنتیجه همین جریان هوا، سبب جداسازی فضا در دو طرف در می گردد.

جزء مکنده

معمولاً این بخش از دستگاه در پایین دستگاه دمنده نصب شده و هوای جریان یافته از دستگاه دمنده را به سمت خود هدایت می کند. به گونه ای که جریان هوا با سرعت و تداوم بیشتری بین دو دستگاه دمنده و مکنده برقرار می شود.همچنین به طورکلی سه مسیر برای حرکت و تخلیه هوا از طریق دستگاه پرده هوا به محل موردنظر وجود دارد که شامل:

  • تخلیه هوا به صورت افقی از بالا به پائین
  • تخلیه هوا به صورت افقی از پائین به بالا
  • تخلیه هوا به صورت عمودی ازیک طرف به طرف دیگر
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>