اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رادیاتور قرنیزی

همان طور که میدانید هر محصولی در کنار مزایا خود هرچند بیشمار دارای معایبی نیز می باشد که باید با توجه به شرایط خود دست به انتخاب یک نوع محصول با آگاهی از تمام مزایا و معایب آن بزنید. به طورکلی معایب رادیاتورهای قرنیزی شامل:

عدم تمرکز گرما روی دیوارهای پنجره دار

به طورکلی ازآنجاکه گرما از طریق فرایند همرفت در خانه پخش می شود، همان طور که هوای سرد از پنجره به داخل می تواند نفوذ کند، از طریق دریچه نیز به رادیاتور قرنیزی وارد می شود. درواقع در داخل رادیاتور قرنیزی هوا با مجموعه ای از باله های فلزی رادیاتور گرم شده و سپس هوای گرم از رادیاتور بالا می رود و الگوی خود را تکرار می کند. در چنین شرایطی جریانی مدور به عنوان جریان همرفتی به وجود می آورد و باعث می شود که گرما بر روی دیوارهای اصلی متمرکز بماند که همین مسئله عاملی برای سرد ماندن دیواره های خارجی پنجره دار می باشد.

هزینه بالا در رادیاتورهای برقی

همان طور که میدانید برق در همه سیستم های گرمایشی نقش بسیار مهمی ایفا می کند، اما برخی از آن ها صرفاً با استفاده از برق کار می کنند، شما اگر بخواهید می توانید رادیاتور قرنیزی را در هر اتاقی در خانه قرار دهید؛ اما رادیاتورهایی که صرفاً الکتریکی هستند بسیار گران تمام می شوند چراکه جهت تأمین گرما مصرف برق زیادی دارند.

یکی از کاربردهای رایج این است که یک رادیاتور در یک اتاق خواب گرمای لازم را فراهم کند، درحالی که سیستم گرمایش کلی خانه در محیط اصلی نیز قرار دارد، همان طور که اشاره شد لازم به تأکید است که برخی از رادیاتورهای قرنیزی از انرژی الکتریکی برای گرمایش فضا استفاده می کنند که مانند دیگر رادیاتورهای الکتریکی هزینه ی بالایی نیز در مصرف انرژی دارند.

محدود کردن وسایل خانه

رادیاتورهای قرنیزی با طراحی خانه ترکیب می شوند و بیشتر اوقات قابل مشاهده نیستند اما گرمایی که از ناحیه رادیاتورهای قرنیزی تولید می شود باعث می شود که شما وسایلی مانند تلویزیون و یا یخچال که در برابر گرما بسیار آسیب پذیر هستند را در قسمت اصلی خروجی گرمای رادیاتور قرنیزی قرار ندهید. در چنین شرایطی عملاً آزادی شما جهت چینش وسایل خانه کمتر می شود.

نداشتن حس گر قطع گرمایش

یکی از معایب رادیاتور قرنیزی که می تواند امری ناخوشایند باشد این است که با گرم شدن هوای اتاق و رسیدن به دمای مطلوب همچنان دستگاه به کار خود ادامه داده و هوای گرم ایجاد می کند و به دلیل نداشتن حس گرهای قطع گرمایش دمای اتاق همچنان بالا می رود، بنابراین در استفاده از این نوع رادیاتورها باید نهایت دقت را به خرج داد.

امکان فرسایش پوشش قرنیز

محل نصب و اجرای رادیاتور قرنیزی روی دیوارها و نزدیک به کف ساختمان است و به دلیل اتصال به دیوار امکان دسترسی و بررسی مدام وجود ندارد، همچنین به دلیل اینکه پوشش قرنیز به طور مستقیم روی لوله های فلزی قرارگرفته و با آن در تماس است ممکن است طی مدت زمان طولانی دچار زنگ زدگی و پوسیدگی شود و فرم ابتدایی خود را از دست دهد.

رسوب گرفتن لوله های رادیاتور قرنیزی

سیستم های گرمایشی نظیر رادیاتورهای معمولی و رادیاتور قرنیزی چنان چه هرساله خالی و پر نگردند معمولاً رسوب زیادی ندارند. این سیستم ها با توجه به کمترین نیاز به تعمیرات و عدم پرشدن و خالی شدن آب در سالیان طولانی رسوبی نخواهند داشت ولی درهرصورت توصیه می شود که در زمان راه اندازی سیستم از آب سختی گیری شده استفاده شود و چنان چه سیستم در اثر تعمیرات نیاز به شارژ مجدد آب داشته باشد نیز همواره از آب سختی گیری شده شارژ گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>