اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

به طورکلی توصیه می شود که عملیات اجرا و نصب کف پوش ها را به نیروهای حرفه ای و متخصص این کار بسپارید اما اگر بعدازاین توصیه همچنان اصرار به نصب کف پوش بتنی توسط خودتان دارید، دستورالعمل زیر می تواند راهگشا و کاربردی باشد.ابتدا با استفاده از بیل و کلنگ لایه های غیر مقاوم خاک را بردارید (مانند رس، خاک سطحی) تا به سطح مقاوم خاک برسید.

سطحی یا لایه ای که بین 30 تا 35 سانتیمتر ضخامت داشته باشد را ایجاد می کنیم. درواقع این لایه باید لایه ای مقاوم با خرده سنگ، شن جاده سازی و سنگریزه باشد. برای این منظور بهتراست از شن با دانه بندی 32% و یا 45% همراه با مقاومت در برابر نفوذ آب و یخ زدگی استفاده شود.قبل از نصب کف پوش (چیدن قطعات بتنی) می بایست از دو طرف دیواره ای برای مرزبندی سطح کار ایجاد گردد تا از لغزش قطعات در هنگام کار و بعدازآن جلوگیری شود. توصیه می گردد قبل از نصب نهایی ای دیواره ها در چند ردیف قطعات بتنی به صورت آزمایشی چیده شوند تا فاصله های نهایی مشخص گردند.

در این مرحله نوبت به بستر کف پوش می رسد که تشکیل شده از شن و یا مخلوط شن خردشده (دانه بندی 5%) است. ضخامت این بستر قبل از کوبیده شدن باید بین 4 الی 5 سانتیمتر باشد. دقت کنید که این لایه نخست کوبیده نمی شود بلکه پس از نصب قطعات و به همراه آن کوبیده می شود و ارتفاع نهایی سطح قبل از کوبیده شدن به دست می آید. به همین جهت نیز ضخامت لایه بستر می بایست حداقل از 1 سانتیمتر بالاتر باشد.در این مرحله مهم است که سطح بستر کاملاً یکدست باشد، همچنین لازم به تذکر است که بهترین روش نصب روش دو میله و یا دو چوب است که از دو طرف صاف کننده بر روی این ریل ها می رود.

پس از صاف کردن بستر کف پوش چیدن قطعات به سمت جلو انجام می گیرد (در چیدمان دایره شکل از مراکز به اطراف). درواقع مهم است که قطعات کناری (در کنار مرزبندی، جدول) هم زمان با باقی قطعات چیده شوند و به صورت پس وپیش نباشند.برای نصب قطعات کف پوش بتنی باید فاصله درز بین دو قطعه 3 الی 5 میلی متر باشد. همچنین دقت شود برآمدگی روی سطح جانبی قطعات لزوماً این فاصله را ایجاد نمی کند، بلکه این فاصله باید توسط نصاب رعایت گردد.

پس از چیدن قطعات نباید بر آن پا گذاشت در بین درزها شن خشک پاشیده می شود و سپس برای کوبیدن از دستگاهی دارای سطح که آسیبی به سطح قطعات وارد نمی کند استفاده می شود. همچنین دورتادور کار را می بایست برای عدم جابه جایی قطعات با جدول و یا هر قطعه دیگری قاب نمود. پس از کوبیدن توسط دستگاه می بایست با مخلوط شن و آب سطح قطعات را پوشاند تا کلیه درزها کاملاً پر شوند. در پایان نیز پس از خشک شدن شن اضافه را از روی سطح جارو نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>