اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مبلمان

مطمئناً شما نیز با شنیدن کلمه کلاسیک، اولین چیزی که در ذهنتان تداعی می شود، فضایی چوبی، گران قیمت و لوکس است چراکه در یک دکوراسیون کلاسیک، تجمل حرف اول را میزند.جالب است بدانید این تفکر چندان دور از واقعیت نبوده و سبک کلاسیک در قرن 17 میلادی در فرانسه با الهام از هنر رم و یونان باستان برای زنده کردن اصول و ارزش های زیباشناسی به وجود آمده است. درواقع از همان دور بود که عصر کلاسیک آغاز و فضایی چوبی همراه با منبت کاری های اصیل تبدیل به فرهنگ و مد روز شد.

درواقع سبک کلاسیک باوجوداینکه از قرون قبل مهمان منازل ما است، ولی هیچ وقت جایگاه خود را از دست نداده و در بین ایرانی ها هم از محبوبیت خاصی برخوردار است.دراین بین یکی از اصلی ترین ارکان جدایی ناپذیر این سبک پرطرفدار مبلمان کلاسیک است. مبلمان کلاسیک دارای ظاهری اصیل، ظریف و زیبا است و بیشتر به اثر هنری شباهت دارد، بنابراین همین موضوع عاملی برای محبوبیت این سبک به حساب می آید.

مشخصه های اصلی یک مبل کلاسیک

مبلمان کلاسیک با توجه به اصول طراحی دارای یکسری مشخصه مهم و بارز می باشد که این موارد به شرح زیر است:

پارچه یا روکش مبل کلاسیک

پارچه برای روکش مبل ازجمله مهم ترین بخش های یک مبل به حساب می آید که انواع مختلف آن ازجمله پارچه های ترک، چینی و ایرانی در بازار موجود بوده که دارای کیفیت و قیمت متفاوتی هستند.به طورکلی روکش های مورداستفاده در مبلمان کلاسیک پارچه های مخمل، ساتن، چرم و جیر است. البته شاید رایج ترین مدل پارچه مبل استیل، پارچه کریستال یا همان ساتن باشد. دراین بین معمولاً انواع پارچه ترک به خاطر کیفیت بالایی که دارد انتخاب مناسب تری بوده که مسلماً از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

رنگ مبلمان کلاسیک

به طورکلی دو نوع رنگ براق و پوششی در رنگ آمیزی مبلمان به کار می رود. رنگ پوششی همان طور که از اسمش پیداست به طور کامل سطح چوب را می پوشاند و مانع تشخیص ترک خوردگی و اشکالات چوب می شود ولی رنگ براق چنین ویژگی ندارد و می توان با نگاه کردن بر روی سطح چوب کیفیت چوب بکار برده شده در مبل را بررسی نمود.همچنین در انتخاب رنگ این سبک از مبلمان بیشتر به سمت رنگ های طبیعی و مشابهت با چوب واقعی گرایش وجود دارد. نکته ی دیگری که در مورد رنگ بدنه مبلمان مطرح است استفاده از رنگ های باکیفیت و با ضریب پوششی بالا می باشد که نقش بسیاری مهمی در چشم نوازی مبلمان کلاسیک بازی می کند.

منبت کاری های مبل کلاسیک

همان طور که احتمالاً برای شما هم پیش آمده، اغلب انسان ها در مواجه با منبت کاری های استادانه این سبک از مبلمان محو کاری های ظریف و زیبای دسته و پشتی مبل کلاسیک می شوند. مبل کلاسیک منبت کاری هایی بر روی بدنه خود دارد که متعادل بوده و از ظرافت دل نشینی برخوردار هستند. نقش هایی و طراحی که از طریق منبت کاری روی این مبل ها ایجاد می شود حالت سنتی و قدیمی داشته و هنر دست طراحانی است که این نقوش و خطوط را چنان بر روی مبلمان اجرا می کنند که هر بیننده ای را محصور خود می کند.

چوب مورداستفاده در مبلمان کلاسیک

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در این نوع مبل، به هیچ وجه از چوب ملامینه، روس و یا چوب های ام دی اف استفاده نمی شود، چراکه این چوب ها قابلیت طراحی و منبت کاری که اصلی ترین ویژگی مبلمان کلاسیک است را ندارد.به طورکلی چوب مورداستفاده در مبل کلاسیک چوب های باکیفیتی مانند چوب فندق، گردو، راش و چنار می باشد که به استحکام و مجلل بودن این نوع مبل کمک می کند.

مبلمان کلاسیک عنصر اصلی خانه های بزرگ

ظاهر و دکوراسیون داخلی کلاسیک در خانه های فراخ و بسیار بزرگ به شدت زیبا می باشد. درواقع شما می توانید زیبایی و لوکس بودن طراحی کلاسیک را در خانه های بزرگ بهتر احساس کنید. به همین دلیل مبلمان کلاسیک عموماً به صورت 7 نفرِ طراحی می شوند و برای خانه های کوچک چندان نمای آرامش بخشی ایجاد نمی کنند. البته منظور این نیست که به طور کامل استفاده از این نوع مبلمان را در فضاهای کوچک رد می کنیم بلکه هدف ما این است که به شما تذکر دهیم که در خانه های وسیع این المان زیبایی خود را به صورت تمام و کمال نمایش می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>