اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مبلمان سازی

همان طور که میدانید سبک و طراحی مدرن یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی منزل است که سه اصل زیبایی، سادگی و راحتی را برای زندگی های امروزی در خانه ها و آپارتمان های کوچک را مدنظر قرار می دهد. درواقع سبک دکوراسیون مدرن، در حقیقت طراحی مینیمال و خلوت تلقی می شود که مهم ترین اصل آن سادگی در عین کارآمدی است.

همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم مبلمان همواره نقش کلیدی و مؤثری را در طراحی داخلی بازی می کند و در این نوع از دکوراسیون نیز چنین نقشی را اعمال می کند. به طورکلی مبلمان های مدرن از جنس راحتی بوده و خالی از هرگونه طرح های تجملی و لوکس می باشند.

ظاهر مبلمان مدرن همواره با پارچه هایی ساده، یکدست و تک رنگ همراه بوده که آرامش خاصی را به فضا هدیه می کنند. مبلمان مدرن و به روز نیز با توجه به نوع طراحی که دارد یکسری مشخصه های کلی را دارا می باشد که شناخت این ویژگی ها می تواند به شما در یک انتخاب بهتر کمک کند. به طورکلی ویژگی های یک مبل مدرن شامل:

پارچه مورداستفاده به عنوان روکش مبل مدرن

شاید توجه به پارچه مناسب برای مبل مهم ترین موردی باشد که در هنگام خرید مبل جدید باید به آن توجه داشت. به طورکلی پارچه های مورداستفاده در مبلمان مدرن معمولاً از جنس های مختلفی شامل انواع میکرو فایبر، چرم، جیر و نخی می باشد و به طورمعمول ظاهری تک رنگ و یکدست دارند. البته لازم به ذکر است که انواع مختلفی از مبل های راحتی و مدرن با پارچه های گل دار و یا طرح دار نیز در بازار موجود می باشند.

لازم به ذکر است که عموماً مبل های بزرگ تر را تک رنگ انتخاب کرده و مبل های تکی را طرح دار در نظر می گیرند. پارچه مبلی گلی یا طرح دار به دلیل شلوغ بودن، کمتر لکه ها و آلودگی های روی مبل را نشان می دهند، بنابراین پارچه مبلی طرح دار و شلوغ می تواند انتخاب خوبی برای خانواده های پرجمعیت باشد؛ اما باید در نظر داشته باشید که نوع تک رنگ بیشتر با حس و حال طراحی مدرن هم خوانی دارد.

فرم و رنگ مبلمان مدرن و مینیمال

نوع و تراکم رنگ در مبلمان مدرن بسیار کمتر است و ترجیحاً از یک رنگ خالص استفاده می شود. به طورکلی در طراحی مبلمان مدرن از رنگ های خنثی و سرد خیلی بیشتر از سایر سبک های مبلمان استفاده می شود، چراکه هدف از یک طراحی مدرن و مینیمال ایجاد حس آرامش ورای شلوغی و تجمل می باشد.

همچنین در شکل ظاهری خود و طراحی در ساخت مبلمان های مدرن از خطوطی که دارای انحنا و قوس هستند خیلی کمتر استفاده می شود و در عوض خطوط مستقیم با زاویه های تیز و دقیق یکی از ویژگی های بارز مبلمان های مدرن می باشد.

چوب مورداستفاده در مبلمان مدرن

با توجه به اینکه این نوع از مبلمان دارای منبت کاری ها و حکاکی های مختلفی نمی باشد، پس در انتخاب و استفاده از چوب هایی همچون ملامینه و روس مشکلی وجود ندارد. درواقع استفاده از چوب های مختلف در این نوع از مبلمان بدون هیچ مشکلی استفاده می شود؛ اما شاید جالب باشد که بدانید چوب درخت آبنوس ماده ای محبوب در طراحی مبل های مینمیال به حساب می آید.

چراکه درخت آبنوس چوبی خوشبو دارد و بسیار مقاوم بوده و از سختی و استحکام خیلی خوبی برخوردار است. همچنین چوب آبنوس در طیف رنگی از زرد سفید تا قهوه ای و سیاه را در برمی گیرد و از تنوع رنگی خوبی برخوردار است؛ بنابراین در بازار مبل ایران برای ساخت اجناس لوکس و تهیه مبلمان مدرن استفاده می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>