اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گابیون

جالب است بدانید که گابیون کلمه ای ایتالیایی بوده و به معنی جعبه یا قفس فلزی که با مصالحی نظیر سنگ و خاک پرشده است، گفته می شود. درواقع توری گابیون نوعی توری فلزی شبیه به توری مرغی بافته شده با مفتول است که سطحی شش ضلعی طور دارد. این چشمه های شش ضلعی که از تابیدن سیم های مفتول به وجود آمده اند می توانند مانع از سقوط سنگ ها در هنگام پاره شدن توری شوند.

لازم به ذکر است که گابیون را با نام های دیگری نظیر توری سنگی، سیل بند و گابیون بندی نیز می شناسند.هدف از ساخت توری گابیون عبارت است از استفاده از سبدهای پرشده از سنگ هایی که کاملاً محکم به یکدیگر بسته شده و به صورت بلوک های یکپارچه و انعطاف پذیر درآمده است و عمده مصرف آن برای ساختمان، ساخت سازه های کنترل فرسایش و تثبیت شیب هایی با فرسایش بالای می باشد.

جالب است بدانید که طریقه نصب توری سنگی بسیار آسان بوده و در مراحل نصب این نوع از توری ها نسبت به خیلی از روش هایی که نیاز به پی ریزی و آماده سازی های خاص دارند، نیازی به پایه ریزی خاصی ندارد. سازه های گابیون ها چه در دیوارها و چه در نرده ها، نیازی به پایه بتونی ندارند. بااین حال این نوع از محصولات نیاز به کار زیر سطح دارند. چراکه در غیر این صورت، هرقدر هم سنگین باشد به راحتی می افتند؛ بنابراین برخلاف بسیاری از دیوارهای دیگر، گابیون نیازی به پایه بتونی ندارد؛اما برای ساخت یک توری گابیون می توان مراحل زیر را گام به گام اجرا کرد که شامل:

  • ابتدا باید قفس بازشده ی مفتولی را به شکل استوانه درآورده و انتهای آن را از دو طرف با انبردست وصل نمایید.
  • در مرحله بعد یک قطعه فلز مناسب را ترجیحاً آلومینیوم انتخاب کرده و زیر سازه خود قرار دهید.
  • سنگ ها و مصالح را به خصوص سنگ های رودخانه را روی هم قرار داده و یک ستون مرتب از سنگ بسازید.
  • در پایان نیز سنگ های ستونی شده را درون توری گابیون ساخته شده قرار داده و مکان های خالی را با سنگ بیشتر پر نمایید. حال یک گابیون کوچک ساخته اید که می توانید از آن به عنوان پایه گلدان در راه پله و یا باغ ویلا استفاده کنید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>