اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کارنه دوپاساژ

کارنه دو پاساژ Carnet de Passages یا CPD، یک نوع جواز ورود خودرو به کشور می‌باشد که توسط کانون‌های جهانگردی کشورهای ملحق به قرار‌داد گمرکی (سال 1954 نیویورک) صادر می‌شود.

  • مسافران خارجی و جهانگردان یا ایرانیان مقیم خارج از کشور که داری شرایط فوق‌الذکر می باشند و با خودروی شخصی خود وارد کشور می شوند هر گاه برای آن خودرو جواز عبور از کانونهای جهانگردی کشورهای خود (کارنه و دو پاساژ) در دست داشته باشند و به گمرک ورودی ارائه دهند می توانند متناسب با مهلت ویزا و حداکثر تا سه ماه با توجه به مدت اعتبار جواز عبور بدون الزام به تسلیم اظهار نامه یا تأدیه وجه الضمان به گمرک، از وسیله نقلیه خود در کشور استفاده کنند و در مدت مزبور چندین بار با وسیله خود از راههای مجاز وارد و خارج شوند.
  • خارجیان و ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند با دریافت دفترچه تردد (کارنه دو پاساژ یا تریپ تیک) به ایران مسافرت نمایند که در مرز ورودی گمرک با تطبیق نام دارنده کارنه مندرج روی جلد دفترچه کارنه با وارد‌کننده خودرو و همچنین تطبیق مشخصات خودرو با مندرجات کارنه از کانونهای اتومبیلرانی کشور مبداء که برای ایران معتبر بوده - با ملحوظ نمودن مندرجات پشت جلد دفترچه مبنی بر اعتبار آن برای ایران و همچنین عدم قید نام ایران در مهر بیضی شکل ضرب شده بر روی کارنه - و تاریخ اعتبار آن منقضی نشده باشد (تاریخ انقضای اعتبار روی جلد کارنه قید شده است)، نسبت به ورود موقت خودرو به کشور اقدام کنند.
  • خودروهای شخصی که به صورت موقت و برای تردد وارد کشور می‌شوند جهت اخذ پلاک موقت پس از اخذ گواهی مربوطه از گمرک مرز ورود باید به اولین واحد شماره گذاری راهنمایی و رانندگی که در گواهی صادره از گمرک مرز ورود مشخص شده، مراجعه نمایند.
  • کسانی که به دلایلی موفق به اخذ دفتر چه کارنه دو پاساژ یا تریپ تیک نشده‌اند، می‌توانند در مرز ورودی با سپرده نقدی یا ضمانت‌نامه بانکی یا تضمین بیمه‌نامه نسبت به اخذ پروانه ورود موقت با رعایت شرایط مقرر (در صورت ایرانی بودن و مقیم خارج باشند و در مورد خارجیان داشتن ویزای معتبر توریستی) اقدام نمایند. این روش به دلیل طولانی بودن مراحل اداری توصیه نمی‌شود.

ورود موقت خودرو سواری شخصی به همراه مسافر به صورتهای زیر امکان پذیر است:

  • به استناد ماده 78 قانون امورگمرکی مسافرین غیر مقیم ایران می‌توانند وسیله نقلیه شخصی خود را با رعایت مقررات مربوطه طبق رویه ورود موقت به قلمرو گمرکی کشور وارد نمایند. ایرانیان مقیم خارج از کشور در صورتی می‌توانند از مقررات این ماده استفاده نمایند که قبل از ورود به ایران حداقل سه ماه در خارج از کشور اقامت داشته باشند.

تبصره 1- وسیله نقلیه در مدت اعتبار پروانه ورود موقت، می‌توانند بعد از ثبت تاریخ و کنترل‌های لازم از راه‌های مجاز خارج و وارد گردد.
تبصره 2- چنانچه ثابت گردد وسایل شخصی یا وسیله نقلیه شخصی مسافران غیر مقیم ایران که ورود موقت شده خسارات کلی دیده است مرجوع کردن آن به شرط واکذاری به گمرک لزومی ندارد.

مدت مجاز تردد خودروهایی که به صورت ورود موقت توسط ایرانیان مقیم خارج از کشور و اتباع خارجی با دفترچه کارنه دوپاساژ به کشور سه ماه به استثنای خودروهای وارده از امارات متحده عربی یک ماه خواهد بود و پس از مدت فوق باید از کشور خارج شود. تمدید مهلت‌های مذکور منوط به موافقت قبلی گمرک ایران (دفتر واردات) خواهد بود.

مدارک لازم: ارائه دفترچه کارنه دو پاساژ معتبر برای کشور ایران

مقررات خروج موقت اتومبیل
متقاضیان اخذ پروانه خروج موقت خودروهای سواری برای خروج اتومبیلشان می‌توانند با در دست داشتن اسناد مالکیت اتومبیل خود و یا وکالتنامه رسمی از سوی صاحب اتومبیل به یکی از گمرکات مراکز استان‌ها و یا گمرک جنوب تهران مراجعه تا نسبت به انجام تشریفات گمرکی مربوطه اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز

  1.  اصل و کپی سند مالکیت وسیله نقلیه
  2.  حضور خودرو در گمرک
  3. حضور مالک یا نماینده قانونی در گمرک
  4.  اصل و کپی شناسنامه نیروی انتظامی خودرو
  5. اصل و دو کپی کارت خودرو
  6. اصل و دو کپی شناسنامه یا پاسپورت مالک خودرو

توجه:
خروج خودروهای بالای 20 سال منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی می‌باشد. مدت اعتبار پروانه خروج موقت 3 ماه حداکثر تا یک سال می‌باشد و پس از این مدت بایست پس از بازگرداندن خودرو نسبت به ابطال پروانه خروج موقت یا تمدید آن در گمرک مربوطه اقدام کنند. در صورتی که ظرف مهلت تعیین شده خودرو به کشور وارد نشود، مشمول پرداخت و پیگرد قانونی می‌شود.

بر اساس آئین‌نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب 1370، علاوه بر کالاهای قابل ورود توسط مسافران و اعمال معافیت‌های گمرکی، هر جهانگرد می تواند کالاهای مشروح زیر که جنبه تجاری نداشته و عرفاً می‌تواند همراه داشته باشند به کشور وارد و به هنگام خروج از کشور خارج نماید.

فهرست مشخصات این وسایل در برگه (کالاهای همراه جهانگرد) در گمرک ثبت می‌شود:

  1.  جواهرات شخصی، یک دستگاه دوربین عکاسی، یک دستگاه دوربین ویدئو یا فیلمبرداری غیر‌حرفه‌ای، یک دستگاه دوربین چشمی، یک دستگاه وسیله موسیقی قابل حمل، یک دستگاه رادیو پخش و ضبط قابل حمل، یک دستگاه کامپیوتر شخصی قابل حمل، جعبه وسایل کمک‌های اولیه، یک چادر اردویی با وسایل آن، وسایل ورزشی از قبیل وسایل ماهیگیری، قایق تفریحی کوچک تر از 5/5 متر، وسایل اسکی معمولی و آبی و راکت و تنیس و وسایل مشابه.
  2.  خروج یک کیلو خاویار ممهور به مهر یا پلمپ شرکت شیلات و قبض خرید فروشگاه شیلات فرودگاه بلامانع است.
  3.  هر جهانگرد خارجی در هنگام خروج می‌تواند بر اساس تسهیلات مقرر مسافری، علاوه بر لوازم شخصی متعارف صنایع دستی یا محصولات مجاز کشور و کتاب و مطبوعات را با حفظ جنبه غیر تجاری آن از کشور خارج نماید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
ابراهیم نریمانی:
هزینه ورود به ایران بدون کارنه دوپاساژ چقدر میشود (مرسدس بنز )مدل e200سال ۲۰۱۰ سوال ایا میشود قبل از امدن به ایران کسی از نزدیکان تمام این مراحل را در مرز بازرگان انجام دهد ودیگر. شامل اداره بازی نشویم منظورم وکیل هست ودر ضمن بعد از خروج کی ضمانت. را پس میدهند لطفا جواب بدهید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد شریفی :
با سلام نحوه ی ورود خودروی توریستی از اروپا که مدرک کارنه د پاساژ را اخذ نکرده در مرز چگونه است؟ چقدر و چگونه باید وثیقه بگذارد؟ با تشکر شریفی
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

عالم رضایی:
سلام من از بلژیک به ایران سفر دارم با ماشین شخصی به کرایه دوپا ساژ نیاز دارم
وانیک بابومیان:
سلام من از ارمنستان میخام بیام مرسدس سی۲۴۰ ۲۰۰۱ شرایط و هزینش چطوره؟من هم متولد ایران هستم و اقامت ارمنستان دارم ،چک ایران بانک ملت قبول میکنن؟ و برای ۷ روز پلاک موقت نیاز است؟
ترانه یزدانی:
درود من از سوید می خوام بیام با ماشین خودم لطفا من رو راهنمایی کنین که از کجا باید درخواست کارنه دوپاساژ بدم؟ سپاس
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

ایرج مرادی:
سلام و خسته نباشید آیا شخصی که مقیم‌نباشید و از یک کشور بخواهد خودرو بخرد و به ایران بیاورد به صورت گذر موقعت و کارانه دو پاساژ داشتا باشد آیا امکان پذیر هست یا خیر سپاس گذارم
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>