اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پاراوان

پاراوان کلمه ای از ریشه زبان فرانسوی و به معنی پرده است. درواقع پاراوان ترکیبی از قاب چوبی، پارچه و یا حصیر می باشد که معمولاً دارای لولاهایی با 4 لنگه بوده و به عنوان پوشش هایی حائل در مکان های مختلف ازجمله خانه ها و ادارات مورداستفاده قرار می گیرد. علاوه بر اینکه پاراوان ها به عنوان عناصری کاربردی در خانه و یا ادارات محسوب می شوند، این نوع از حائل ها ازنظر زیبایی و طراحی دکوراسیون نیز به عنوان المانی مؤثر شناخته شده که می تواند نقش و اهمیت مهمی در طراحی منازل شما داشته باشند.

جالب است بدانید که تاریخچه پارتیشن ها و پاراوان ها از چین نشات می گیرد. مردم این کشور معمولاً این وسیله را برای درب های ورودی منازل خود در نظر می گرفتند و روی پاراوان ها را با نقش های زیبا و سنتی طراحی می کردند. درواقع پاراوان ها به منظور حائلی جهت عدم رؤیت اطراف خانه در هنگام باز شدن درب اصلی بوده است.خیلی زود کشورهای دیگری نیز به جمع علاقه مندان به این نوع از پارتیشن ها پیوسته که ازجمله آن ها کشورهایی مانند ژاپن و کره می باشد؛ بنابراین پاراوان امروزه در بسیاری از مکان ها به عنوان یک عنصر دکوراتیو و کاربردی مورداستفاده قرار می گیرد.

جالب است بدانید که این وسیله از گذشته نیز در معماری سنتی ایران در بدو ورود خانه ها بوده است. وسیله ای که به هشتی معروف می باشد. درواقع پاراوان برای حفظ حریم خصوصی محیط داخل طراحی شده بود. به همین دلیل این محصول یکی از پرطرفدارترین محصولات برای تقسیم بندی محیط و حفظ حریم خصوصی از گذشته تا به امروز است.

همان طور که قبلاً نیز مطرح کردیم پاراوان ها گزینه بسیار مناسبی برای جداسازی بخش های مختلف خانه های کوچک با تعداد اتاق های کم به شمار می رود که البته در کنار آن در زیباسازی دکوراسیون داخلی خانه ها نیز تأثیر بسزایی دارد. درواقع بسیاری از افراد از پارتیشن های جداکننده به عنوان یک المان تزیینی استفاده می کنند چراکه وجود یک پاراوان خاص با طراحی متفاوت می تواند همچون یک تابلو نقاشی به فضا روح تازه ای ببخشد.

از طرف دیگر در یک خانه که به سبک کلاسیک چیده شده است استفاده از پاراوان های چوبیِ مشبک و یا انواعی از آن ها با طرح های سنتی می تواند فضا را با چارچوب کلاسیک خانه بیشتر هماهنگ نماید. همچنین این المان های زیبا در دکوراسیون های مدرن نیز قابلیت استفاده دارند چراکه انواع طرح های ساده، سفید و یا پاراوان هایی با طرح های مینیمال می توانند هماهنگی موردنظر با یک دکوراسیون مدرن را ایجاد نماید.

بنابراین برای انتخاب پاراوان ها باید با توجه به سلیقه و نوع دکور و مبلمان اعم از مدرن و یا سنتی و به خصوص کف پوش، دیوار پوش و مدل پرده اقدام کرد چراکه این دیوارهای متحرک به ما فرصت بیشتری برای اعمال تغییر در دکوراسیون را می دهند و با توجه به طرح و جنس آن ها می توانیم محیطی زیباتر را به وجود بیاوریم.

لازم به ذکر است که پاراوان ها نیازی به شستشو ندارند بنابراین برای تمیز کردن آن ها تنها استفاده از یک دستمال مرطوب کافی است همچنین به لحاظ کارکرد نه تنها جنبه دکوراتیو دارند بلکه کاربردی هم هستند و به همین جهت هم بهترین گزینه هم برای تزئین فضا و هم تقسیم بندی آن هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>