اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع لامپ ها از نظر شکل ظاهری:
در این بخش، دسته بندی انواع لامپ ها را بر اساس شکل ظاهری آن ها معرفی خواهیم کرد.

انواع_لامپ2

لامپ های سری A:
این لامپ ها به عنوان لامپ هایی با شکل کلاسیک در نظر گرفته می شوند و عموماً برای مصارف تجاری و خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

شکل این لامپ ها شبیه گلابی است و پایه ای دارند که به آن پیچ ادیسون گفته می شود. عددی که بعد از حرف A می آید، عرض لامپ را نشان می دهد. رایج ترین لامپ های سری A، لامپ A19 است که استفاده گسترده ای دارد و A15 که در فن های سقفی و لوازم خانگی قابل استفاده است.

لامپ سری A

لامپ های سری B:
به یاد آوردن شکل لامپ های سری B با دانستن اینکه B ابتدای واژه Blunt به معنی «صاف» است، کار آسانی است. زیرا این لامپ ها کمی گرد شده اند و در انتهای خود تنها یک نوک کوچک دارند. این لامپ ها تزئینی هستند و به طور کلی برای لوسترها و چراغ های دیگر استفاده می شوند.

لامپ های سری C-7/F:
لامپ های شعله ای بسیار تزئینی هستند، در حالی که لامپ های C-7 شکل شمع دارند، اما همه جزییاتی را که در لامپ های سری F بسیار رایج است، ندارند. برخی افراد ترجیح می دهند لامپ هایشان طرح شعله داشته باشد، اما اگر می خواهید لامپی که تهیه می کنید جزئیات بیشتری داشته باشد، باید لامپ های سری F را برای استفاده در خانه خود خریداری کنید. لامپ های سری C دارای نوک صاف و خم هستند.

لامپ های سری S:
لامپ های سری S معمولاً در علائم در فضای باز استفاده می شوند. این لامپ ها را می توانید در سینماها، رستوران ها و حتی هتل ها مشاهده کنید.

لامپ های سری F:
راه به خاطر سپردن لامپ های سری F، توجه به این نکته است که واژه Flame به معنی شعله، با "F" شروع می شود و این لامپ ها مانند شعله هستند.

لامپ های این سری فقط برای روشنایی داخلی تزئینی مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا برخلاف سایر لامپ ها قادر به مقاومت در برابر هوای بد، رطوبت زیاد یا نوسانات شدید درجه حرارت نیستند. البته می توان این لامپ ها را به عنوان گزینه خوبی برای کاربرد تزئینی یا لامپ لوستر در خانه در نظر گرفت.

لامپ های سری G:
این لامپ های کروی شکل در اندازه های مختلفی و از G-25 کوچک تا G-40 بزرگ موجودند. در بین چراغ های روشنایی سری G مواردی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان زیبایی ظاهری فراوانی به حیاط خانه بخشید. این لامپ ها به عنوان روشنایی زینتی مورد استفاده قرار می گیرند و موارد رایج استفاده آن ها در اطراف آینه حمام یا آینه اتاق خواب است. این لامپ ها جلوه های زیبایی به مکانی خواهند بخشید که نصب می شوند.

لامپ سری G

لامپ های سری R:
لامپ های سری R در نورپردازی ریلی و همچنین نورپردازی سقفی استفاده می شوند. با توجه به شکل این لامپ ها، به هدایت نور به جلو کمک فراوانی می کنند. این امر به صاحبان خانه و صاحبان مشاغل این امکان را می دهد که از این چراغ ها استفاده کنند تا تأثیر مثبتی در نظر مشتریان خانه یا فروشگاه خود داشته باشند. این نوع لامپ ها برای جلب توجه به چیزی که می خواهید به دیگران نشان دهید، عالی هستند.

لامپ سری R

لامپ های سری MR:
این چراغ ها، علی رغم اینکه در اندازه های مختلفی وجود دارند، فقط در نورپردازی تأکیدی یا روشنایی ریلی مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه لامپ مورد نظر بستگی به این دارد که چه نوع چراغ روشنایی و چه میزان نوری از لامپ می خواهیم. این لامپ ها در کاربردهای تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

لامپ های لینسترا (Linestra):
این لامپ ها لوله ای شکل هستند و یک نقطه اتصال تکی روی آن ها وجود دارد. از این لامپ ها می توان در موارد مختلفی استفاده کرد، از جمله برای روشنایی در قایق ها، کمدهای پزشکی و محفظه وسایل حمام. در حالی که برخی از این لامپ ها از شیشه ساخته شده اند، می توان از پلاستیک منعطف تر نیز آن ها را ساخت.

لامپ های هالوژن تنگستن با انتهای دوتایی:
این لامپ های لوله ای مستقیم، در روشنایی رومیزی و دیواری و گاه برای روشنایی محوطه مورد استفاده قرار می گیرند. نوع لامپ خریداری شده مشخص خواهد کرد که چه نوع نوری (فضای باز یا داخل خانه یا هر دو) ساطع می کند.

لامپ‌های هالوژن تنگستن با انتهای دوتایی

لامپ های سری PS-25/PS-35:
این لامپ ها به شکل گلابی بوده و کشیده تر از از لامپ های سری P معمولی هستند و قطر بیشتری نسبت به لامپ های سری A دارند. لامپ های سری PS-25/PS-35 مصارف داخلی و بیرونی زیادی دارند و نورپردازی بسیار خوبی در محیط ارائه می دهند.

علاوه بر اینکه می توان از این لامپ ها در خارج از منزل استفاده کرد، معمولاً برای وسایل سقفی، لامپ های قابل حمل، وسایل نصب شده روی دیوار و حتی کاربردهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. در محوطه خارجی، این لامپ ها معمولاً در کاربردهای امنیتی، خطوط برق، برج های رادیویی و حتی برای نشان دادن سیم های فشار قوی مورد استفاده قرار می گیرند.

لامپ های سری AR:
لامپ های هالوژن ولتاژ پایین به طور خاص برای روشنایی با ولتاژ کم برای محوطه طراحی شده اند. با استفاده از لامپ های این سری می توان زاویه های مختلف پرتو نور، از جمله گسترده، باریک و بسیار گسترده را انتخاب کرد. این لامپ ها این امکان را می دهند که نور را به هر اندازه ای که بخواهیم متمرکز کنیم.

لامپ های سری ALR:
لامپ های بازتابنده آلومینیومی دارای یک درپوش بسیار بزرگ با پایه کوچک هستند و این امکان را دارند تا به راحتی نور زیادی را به سمت جلو منعکس کنند. این امر آن ها را برای نورهای لامپ و چراغ های بیرونی ایده آل می کند.

این لامپ ها معمولاً در کاربردهای مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و در فضای بیرون خانه یا باغ در شب نیز به کار می روند. لامپ های سری ALR در گستره های نوری (لومن) موجود هستند، بنابراین تحقیق در مورد لامپ قبل از خرید آن بسیار مهم است تا مطمئن شوید که بهترین گزینه را برای استفاده خود انتخاب کرده اید.

لامپ های سری BR:
چراغ های بازتاب دهنده کلان که با روکش نقره ای پوشیده شده اند، این اطمینان را می دهند که تمام نوری که لامپ تولید می کند به یک جهت هدایت شده و پخش نمی شود. این امر آن ها را برای نمایش جسمی در یک باغ یا تأمین نور زیاد ایده آل می کند.

این لامپ ها به عنوان جانشینی برای لامپ های سری R و لامپ های رشته ای استفاده می شوند. تغییر در گردن لامپ به تغییر مسیر نوری کمک می کند و می توان از آن برای افزایش لومن خروجی استفاده کرد.

لامپ سری BR

لامپ های سری T:
دو نوع اصلی از لامپ های سری T وجود دارد. لامپ های رشته ای و فلورسنت را می توان به راحتی از فروشگاه ها تهیه کرد، اما نحوه استفاده آن ها کاملاً متفاوت از یکدیگر است. لامپ های سری T فلورسنت در بیمارستان ها، پارکینگ ها، مغازه ها و دفاتر مورد استفاده قرار می گیرند. لامپ های سری T رشته ای برای روشنایی لوازم خانگی و ویترین و همچنین علائم راه پله و خروجی ساختمان به کار می روند.

لامپ های سری PR/MB/BT:
لامپ های این سه سری معمولاً بیشتر از سایر لامپ ها جنبه تزئینی دارند. البته این موضوع، کاربرد آن ها را محدود نمی کند. لامپ های سری RP کوچک ترین دسته این لامپ های تزئینی هستند و نمی توان از آن ها در سرپیچ ها بزرگ تر مانند لامپ ها یا سایر روشنایی های عادی استفاده کرد.

از این لامپ ها در پریزهای بسیار کوچک تر مانند چراغ خواب یا لوستر استفاده می شود. این در حالی است که لامپ های سری MB و BT معمولاً بزرگ ترند و پایه های بزرگ تری برای قرار گرفتن در پریزهای معمولی دارند.

لامپ‌های  سری PR و MB و BT 

لامپ های سری PAR:
لامپ های پرتوی مهر و موم شده یا PAR به طور دائم مهر و موم شده و حداقل یک رشته و یک سطح سهموی دارند.

این لامپ ها، ابتدا برای چراغ های جلوی خودروها، کامیون ها و وانت ها مورد استفاده قرار گرفتند. البته، لامپ های PAR امروزه کاربردهای دیگری نیز دارند. این لامپ ها در اندازه ها و ولتاژ های مختلف موجود هستند. هنگامی که لامپ می شکند، به دلیل طراحی موجود، باید همه آن را جایگزین کرد.

با این حال، پوسته سخت این لامپ ها از شیشه ای سخت ساخته شده است که به راحتی می تواند در برابر ضربات مقاومت کند. علاوه بر اینکه این لامپ ها در چراغ های جلو برای وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند، در هواپیما، فانوس دریایی و… نیز کاربرد دارند. نور پخش شده این چراغ ها روی خود لامپ قرار گرفته و می توانند VNSP (نقطه بسیار باریک)، NSP (نقطه باریک)، SP (نقطه) و FL (سیل) باشند.

لامپ های سری BT:
این لامپ ها چندین کاربرد مختلف دارند که از جمله آن ها می توان به نورپردازی سایه بان، مکان های ورزشی، نمایشگاه های خودرو و… اشاره کرد. این لامپ ها نه تنها زیادی نور با کیفیت بالا تولید می کنند، بلکه ضریب اطمینان بسیار بالایی نیز دارند. لامپ های سری BT را می توان به عنوان جایگزینی برای لامپ های رشته ای در نظر گرفت.

لامپ سری BT

لامپ سری E:
لامپ های بیضوی در اندازه های مختلفی عرضه می شوند، اما شکل آنها همه نسبتاً یکسان است. لامپ های سری E در اندازه های کوتاه و با قطر زیاد و همچنین طویل با قطر کم وجود دارند. شکل و اندازه لامپ با توجه به کاربرد مورد نظر انتخاب می شود.


لامپ های سری ED:
لامپ های کم نور بیضوی بسیار شبیه لامپ های سری E هستند و در اندازه های یکسانی با آن ها قرار دارند. البته، لامپ های ED به طور کلی کمی بزرگ تر و گاهی طویل تر از لامپ های سری E هستند. انتهای لامپ های ED کم نور بوده و پایه آن ها معمولاً متفاوت است.

این لامپ ها اغلب در نمایشگاه های اتومبیل، روشنایی صنعتی، مکان های ورزشی و پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرند.

لامپ سری ED

شکل زیر، شکل ظاهری انواع لامپ ها در کنار یکدیگر به خوبی نشان می دهد.

انواع لامپ

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>