اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع ولت مترها:

ولت_متر2

شکل زیر انواع ولت مترها را نشان می دهد.

انواع ولت‌مترها

شکل 4: انواع ولت مترها

ولت متر آنالوگ:
در این نوع ولت متر ولتاژ با انحراف عقربه یا همان نشانگر نشان داده می شود. یک ولت متر آنالوگ را می توان در سه دسته تقسیم بندی کرد:

  • ولت متر با پیچه متحرک.
  • ولت متر با آهن متحرک.
  • ولت متر الکترواستاتیک.

ولت متر پیچه متحرک:
ابزارهای پیچه متحرک ولت مترهای آنالوگی هستند که در دو نوع موجودند:

  • ولت مترهای پیچه متحرک مغناطیس دائم.
  • ولت مترهای پیچه متحرک دینامومتر.

ابزارهای پیچه متحرک مغناطیس دائم:
ابزارهای پیچه متحرک مغناطیس دائم فقط به جریان مستقیم پاسخ می دهند. این ابزارها برای تولید میدان مغناطیسی آهنربا یا مغناطیس دائم دارند. پیچه به دور یک قطعه آهن نرم پیچانده شده و روی محور عمودی اش می چرخد. وقتی جریان از پیچه عبور می کند، گشتاور انحراف طبق معادله نیروی لورنتس تولید می شود.

ابزارهای پیچه متحرک دینامومتر:
ابزارهای پیچه متحرک دینامومتر از دو پیچه تشکیل می شوند. یک پیچه ثابت است و دیگری به دور آن می چرخد. برهمکنش دو میدان منجر به تولید گشتاور انحراف می شود.

ابزارهایی با آهن متحرک:
ابزارهایی با آهن متحرک در مدارهای AC مورد استفاده قرار می گیرند و به انواع آهن متحرک ساده، دینامومتر و القایی دسته بندی می شوند. ابزارهای با آهن متحرک از آهن نرم شامل پیچه های متحرک و ثابت تشکیل شده اند.

ولت‌متر آهن متحرک 

برهمکنش شارهای تولیدی این عناصر موجب تولید گشتاور انحراف می شود. محدوده های اندازه گیری این ابزارها را می توان با نگه داشتن مقاومت های سری با پیچه گسترش داد.

ولت متر الکترواستاتیک:
این نوع ولت متر بر اساس قاعده الکترواستاتیک کار می کند که در آن دافعه بین دو صفحه باردار سبب ایجاد انحراف در نشانگر چسبیده به فنر می شود.

این ابزارها برای اندازه گیری های ولتاژ بالای AC و DC مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع ولت مترها، ابزارهایی با حساسیت بالا هستند و قابلیت اندازه گیری کوچک ترین ولتاژهای بار تا ولتاژ بالایی مانند 200 کیلوولت را دارند.

ولت‌متر الکترواستاتیک

ولت متر لامپ خلأ و ولت متر ترانزیستوری:
این نوع ابزارها می توانند ولتاژهای AC/DC و مقاومت را اندازه گیری کنند. این دستگاه ها از تقویت کننده الکترونیکی بین ورودی و سنجه استفاده می کنند.

اگر این دستگاه از لامپ خلأ در تقویت کننده استفاده کند، آنگاه ولت متر لامپ خلأ (Vacuum Tube Voltmeter) یا VTVM نامیده می شود. VTVMها در اندازه گیری توان بالای AC مورد استفاده قرار می گیرند.

ترانزیستور اثر میدان (FET) ترانزیستوری است که از میدان الکتریکی برای کنترل رفتار الکتریکی قطعه استفاده می کند. این ترانزیستورها به عنوان ترانزیستورهای تک قطبی نیز شناخته می شوند. ولت متر مبتنی بر ترانزیستور اثر میدان از این ویژگیِ ترانزیستورهای اثر میدان برای اندازه گیری ولتاژ بهره می برد.

ولت متر دیجیتال:
ولت متر دیجیتال (DVM) ولتاژ را با LEDها یا LCDها نمایش می دهد. این ابزار باید حاوی مبدل A/D باشد. این تجهیز شامل میکروکنترلر، مبدل آنالوگ به دیجیتال و نمایشگر LCD برای نمایش دیجیتال دقیق مقادیر آنالوگ از 0 تا 15 ولت DC است.

ولت‌متر و مولتی‌متر دیجیتال 

از این ولت مترها به دلیل دقت و دوامی که دارند استفاده می شود و خطای قرائت را کاهش می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>