اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بخش های مختلف سیگنال ژنراتور RF:
به منظور درک عملکرد یک سیگنال ژنراتور فرکانس رادیویی یا مایکروویو، دانستن بلوک های اساسی موجود در یک سیگنال ژنراتور امری مفید است. در یک سیگنال ژنراتور فرکانس رادیویی مدرن تعدادی مدار مهم قرار دارد که به صورت زیر هستند.

سیگنال_ژنراتور2

اسیلاتور:
یکی از مهم ترین بلوک های موجود در یک سیگنال ژنراتور، اسیلاتور یا نوسان گر است. نوسان گر می توان هر کدام از انواع مختلف آن باشد، اما امروزه تقریبا در تمام سیگنال ژنراتورها اسیلاتور از نوع ترکیب کننده فرکانسی است.

این اسیلاتور از کنترل کننده فرمان دریافت می کند و در فرکانس مورد نیاز تنظیم می شود.

تقویت کننده:
سیگنال خروجی که از مدار اسیلاتور خارج می شود باید تقویت شود. این کار با استفاده از یک مدار تقویت کننده مخصوص انجام می شود.

تقویت کننده سیگنال را تا یک سطح ثابت تقویت می کند. یک حلقه در اطراف تقویت کننده وجود دارد که دقت سطح خروجی را در تمام فرکانس ها و تمام دماها حفظ می کند. این حلقه با دقت زیادی کنترل می شود؛ زیرا دقت در خروجی نهایی به آن وابسته است.

تضعیف کننده (Attenuator):
یک تضعیف کننده در مسیر خروجی مولد سیگنال فرکانس رادیویی قرار داده می شود. دلیل این کار این است که اطمینان حاصل شود یک مقدار امپدانس مرجع دقیق به دست می آید.

همچنین تضعیف کننده این امکان را فراهم می کند که سطح سیگنال ژنراتور را با دقت بالایی تنظیم کرد. به صورت خاص سطوح توان نسبی، به عنوان مثال هنگام تغییر از یک سطح به سطح دیگر، با دقت بسیار بالایی عمل می کنند که نشان دهنده دقت تضعیف کننده است.

ذکر این نکته بسیار مهم است که امپدانس خروجی برای بالاترین سطوح سیگنال که تضعیف کمتر است، با دقت کمتری تعریف شده است. سطوح ممکن است در گام های افزایشی 0٫1 دسیبل در طول بازه تنظیم شده باشند.

کنترل:
برای اطمینان از کنترل ساده و نیز توانایی دریافت فرامین کنترل از راه دور، در سیگنال ژنراتورهای فرکانس رادیویی و مایکروویو از پردازنده های پیشرفته استفاده می شود.

پردازنده در سیگنال ٰژنراتور تمام ابعاد مختلف عملکرد دستگاه اندازه گیری را کنترل می کند.

در سیگنال ژنراتورهای مدرن یک صفحه و پنل کنترلی نیز در اختیار کاربر قرار داده می شود. بلوک دیاگرام بخش های مختلف سیگنال ژنراتور RF مدرن با اجزای فوق در تصویر زیر نشان داده شده است.

بلوک دیاگرام سیگنال ژنراتور RF

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>