اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میلگرد

اغلب شما قبل از شروع هر کاری چه کوچک و چه بزرگ، برنامه ریزی می کنید و تدارکاتی را فراهم می آورید. هرچه پروژه شما بزرگ تر باشد، نقش این تمهیدات از پیش تعیین شده پررنگ تر خواهد بود.قبل از آغاز یک پروژه ساختمانی هم باید مقدار مصالح ساختمانی موردنیاز برای ساخت وساز ازجمله میلگرد را تخمین زده و طبق آن خریدهای خود را انجام دهید.

به این کار «متره» میگویند و هرچه این تخمین به مقدار واقعی نزدیک تر باشد، برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود؛ زیرا اگر مقدار میلگرد سفارشی شما بیش ازاندازه باشد هزینه بیشتری را برای بار اضافی متحمل شده اید و اگر میلگرد کمتری تهیه کنید علاوه بر هزینه حمل ونقل اضافی، ممکن است در خرید دوم با افزایش قیمت میلگرد مواجه شوید.

در صورتیکه از قبل پروژه های مشابه را انجام داده باشید، محاسبه و تخمین مصالح موردنیاز برای شما آسان تر خواهد بود؛ ولی اگر تجربه چندانی در این کار ندارید یا باید از مشاوران مربوط به این حوزه کمک بگیرید یا اطلاعات خود در این زمینه را بالا ببرید.پس از تخمین میلگرد موردنیاز برای هر یک از بخش های پی، ستون ها و سقف در یک ساختمان، می توان به طور تقریبی مقدار میلگرد مصرفی در هر مترمربع برای اسکلت فلزی یا بتنی را پیش بینی نمود.

می توان گفت برای اسکلت های فولادی در هر مترمربع تقریباً بین 45 تا 65 کیلوگرم میلگرد نیاز خواهید داشت. البته اگر قاب خمشی در اسکلت فولادی استفاده شده باشد این مقدار به 65 تا 90 کیلوگرم در هر مترمربع هم خواهد رسید.برای اسکلت های بتنی نیز مقدار 40 تا 55 کیلومتر در هر مترمربع میلگرد نیاز دارید که با استفاده از قاب خمشی و دیوار برشی این مقدار به حدود 35 تا 45 کیلوگرم می رسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>