اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میلگرد

به صورت معمول به ازای هر مترمربع، حدود 60 تا 67 کیلوگرم میلگرد در نظر گرفته می شود؛ اما برای محاسبه دقیق میلگرد موردنیاز برای هر پروژه باید میزان میلگرد مصرفی در پی ریزی یا فوندانسیون، ستون ها و سقف ها را در نظر گرفت.

محاسبه میلگرد موردنیاز برای فوندانسیون

اغلب میلگرد به شکل طولی، عرضی و تقویتی در پی ریزی ساختمان به کار می رود. میلگردهای طولی در طول محور پی اجرا شده و در ردیف های بالا و پایین فونداسیون قرار می گیرند.

برای محاسبه وزن میلگرد باید طول آن را بدانید و برای اندازه گیری طول میلگرد باید طول محور پی، کاور و خم قسمت انتهایی و ابتدایی میلگرد را در نظر بگیرید. کاور فاصله ایست که میلگرد باید برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی از قسمت خارجی بتن بگیرد.درنهایت طول میلگرد موردنیاز از رابطه زیر به دست می آید:

(2* طول کاور)- (2*طول خم)+ طول محور = طول میلگرد

این رابطه نحوه محاسبه طول میلگردهای طولی و عرضی به کاررفته در ساختمان را به شما می دهد.همچنین برای محاسبه وزن میلگردهای تقویتی مورداستفاده در فوندانسیون، باید طول میلگرد را در تعداد و وزن واحد طول آن ضرب کنید.در نظر داشته باشید که عمق فوندانسیون به تعداد طبقات ساختمان بستگی دارد و برای محاسبه آن کافی است تعداد طبقات را ضربدر 10 کرده و مقدار به دست آمده را با عدد 20 جمع نمایید.

مقدار میلگرد موردنیاز برای ستون ها و سقف

پس از محاسبه میلگرد موردنیاز در پی، نوبت به محاسبه مقدار میلگرد مورداستفاده در ستون ها و سقف هاست که به نوع اسکلت ساختمان بستگی دارد. به طورمعمول برای ساختمان هایی با اسکلت بتنی 12 تا 18 کیلوگرم، میلگرد برای هر ستون موردنیاز خواهد بود. البته اگر سقف به صورت دال دوطرفه باشد این میزان به حدود 60 تا 85 کیلوگرم افزایش می یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>