اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فولاد

دو سال گذشته تقریبا در همین روزها بود که انتشار اخباری شیوع یک بیماری جدید در چین جهان را شوکه کرد و کمتر از یک ماه به یک بیماری همه گیر در جهان تبدیل شد.

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی و کاهش ساعت کار کارخانه ها، مصرف فولاد در جهان به شدت کاهش یافت.پس از یک رکود یک ماهه، چین توانست با کنترل این اپیدمی شرایط صنعت خود را به حالت عادی بازگرداند.

این در حالی بود که دیگر کشورها همچنان درگیر این ویروس بودند و تولیدات آن ها به شدت کاهش یافته بود و این موضوع فرصت بسیار خوبی را برای چینی ها فراهم آورد تا با افزایش تولید خود نیاز بازارهای جهانی را پاسخ دهند. حال آنکه ماده اولیه بسیاری از این محصولات فولاد بود و نیاز به فولاد در چین رو به افزایش رفت.

این روند تا چند هفته پیش کم وبیش ادامه داشت و بیشتر کارخانه های تولید فولاد در جهان به دنبال عقد قرارداد با کارخانه های مصرف کننده فولاد در چین بودند تا بتوانند از دپو شدن محصولات خود جلوگیری کنند.

با انتشار اخبار مربوط به کشف واکسن کووید 19، اغلب بازارهای جهانی ازجمله فولاد رونق گرفت. امید برای افزایش تقاضای فولاد سبب شد تا قیمت جهانی این محصول افزایش یابد که این مسئله خود باعث گرانی مقاطع فولادی در ایران شد. به عنوان مثال قیمت لوله مانیسمان اهواز سایز 5/4 با ضخامت 5 اینچ در همین مدت به 32، 500 تومان رسید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>