اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلی یورتان

به طورکلی کف پوش پلی یورتان و اپوکسی از پرکاربردترین مواد پوششی مصرفی در ایران و حتی جهان هستند؛ اما تفاوت هایی میان این دو نوع از کف پوش باعث شده که گاهی کاربردهایی بسیار متفاوت از یکدیگر داشته باشند. در مقام مقایسه کلی بین خواص دو کف پوش باید گفت که کف پوش پلی یورتان مقاومت نوری و سایشی بهتری دارد ولی سختی آن کمتر است.

البته همین موضوع سبب پیدایش باوری اشتباه در این صنعت شده و آن هم اینکه کف پوش پلی یورتان را به دلیل نرمی می توان روی ترک ها اعمال کرد، درصورتی که سختی این کف پوش مناسب نمی باشد.مقاومت سایشی بهتر کف پوش پلی یورتان نیز درواقع به الاستیسیته بیشتر آن برمی گردد که باعث می شود مقداری از نیروی وارده را به خود جذب کند. از طرفی دیگر ازآنجایی که این کف پوش مقاومت نوری بیشتر داشته، انتخاب بهتری در مصارف بیرونی است و برخلاف کف پوش اپوکسی با مشکل و پدیده گچی شدن مواجه نیست.

تفاوت های دیگر میان کف پوش پلی یورتان و اپوکسی به مقاومت و رفتار آن ها در برابر مواد شیمیایی بازمی گردد. برای مثال کف پوش پلی یورتان مقاومت بسیار خوبی در برابر لاکتیک اسید داشته و همین موضوع باعث می شود که انتخاب بسیار بهتری در صنایع غذایی مانند لبنیات باشد، درصورتی که اپوکسی با قرار گرفتن در معرض لاکتیک اسید دچار خوردگی و زرد شدگی می شود.

از طرفی دیگر مقاومت کف پوش اپوکسی در برابر سولفوریک اسید بسیار بهتر از پلی یورتان است و به همین دلیل توصیه می شود در مراکز و صنایعی چون باطری سازی از اپوکسی برای پوشش کف استفاده شود.درنهایت نیز باید گفت که کف پوش پلی یورتان حساسیت بسیار بیشتری به حضور رطوبت دارد زیرا ایزو سیالات به سرعت با کوچک ترین مقداری از رطوبت وارد واکنش می شوند و فرایند را تحت شعاع قرار می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>