اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شومینه

پس از انتخاب نوع سوخت مناسب برای شومینه، متناسب با نیازها و اولویت ها، نوبت به انتخاب گزینه مناسب نصب شومینه با توجه به ظاهر آن می رسد. درواقع با این تقسیم بندی وارد فضای تزیینی، لوکس و نمای ساختمان می شوید. لازم به ذکر است که در این تقسیم بندی تا حدودی از حساسیت ما کاسته می شود و دیگر بحث ایمنی و مصرف سوخت کم رنگ تر می گردد.

شومینه دیواری

ابتدایی ترین نوع شومینه سنتی ازنظر نما و ظاهر شومینه ای است که در ضمن ساخت منزل در دیوار ساختمان تعبیه می شود. مزیت آن صرفه جویی در فضا است. ازنظر جلوه و زیبایی، نمایی شیک را ایجاد می کند. به طورکلی این نوع شومینه از چدن یا فولاد ساخته شده و هم قابلیت نصب روی دیوار و هم داخل آن را دارند.

شومینه سنتی

شومینه های سنتی از هیزم یا چوب برای ایجاد حرارت استفاده می کنند و کوره آن ها از فولاد، سنگ و یا آجر ساخته شده است. همچنین همان طور که قبلاً مطالعه کردید، شومینه های سنتی برای خارج کردن دود از خانه از یک کانال دودکش بهره می گیرند.به طورکلی شومینه های مستقل ایستاده شبیه شومینه های سنتی هستند و یک طاقچه نیز دارند. این شومینه ها بر اساس نوع سوخت، به شکل آزاد، دیواری و یا سقفی ساخته می شوند.

شومینه توکار

در شومینه توکار، یک شومینه جدید در داخل شومینه سنتی از پیش ساخته شده قرار می گیرد و کارکرد آن را ارتقا می دهد. به این نحو که با نصب شومینه برقی، گازی، ژل سوز و یا الکلی در داخل شومینه چوبی سنتی که دارای دهانه باز است، می توان یک شومینه چوبی با محدودیت های فراوان مثل نیاز به نگهداری مداوم را به یک شومینه کم مصرف با استفاده راحت تبدیل کرد.

شومینه کنجی

به طورکلی این نوع شومینه در شمار شومینه های دیواری محسوب می شود و همان طور که از نام آن پیدا است در کنج دیوار منزل قرار می گیرد؛ درواقع این نوع از شومینه از نوع دیواری تا حدودی جدیدتر است. ازجمله مزایای این نوع شومینه این است که در دیوار قرار می گیرد و فضای منزل را اشغال نمی کند. همچنین این نوع از شومینه ها به دلیل تزیینی بودن و زیبا ساخته شدن تأثیر زیادی در نما و زیبای منزل دارد.

شومینه چرخنده

این نوع شومینه قابل چرخیدن 180 درجه ای به هر سوی است و تا حدودی شبیه پنکه های قابل انتقال است. این بدین معناست که می توان آن را به راحتی به هر سو منتقل کرد. همچنین از دیگر مزایای این نوع شومینه این است که در زمان مصرف می توان از آن استفاده کرد؛ و از اتلاف انرژی خودداری کرد. در آپارتمان های کوچک نیز که همواره مشکل فضا مطرح می شود، وجود شومینه چرخنده مزیت محسوب می شود چراکه می توان در فصل گرم سال آن را جمع کرد و در فصل سرد سال آن را دوباره بر پا نمود که مزیت مهمی محسوب می شود.

شومینه دوطرفه

به طورکلی این نوع از شومینه ها در دو سوی منزل قرار می گیرد و مزیت آن در این است که انرژی در یک طرف منزل جمع نمی گردد و به صورت پراکنده منتقل می شود، چنین پراکندگی در انرژی عاملی برای زودتر و سریع تر گرم شدن محیط و رسیدن به درجه ایده آل محسوب می شود.

شومینه بدون قاب

این نوع شومینه کاملاً جدید بوده و ظاهر آن دقیقاً شبیه بخاری است. شومینه بدون قاب قابلیت این را دارد که در هر بخشی از منزل که دوست دارید قرار بگیرد.شومینه معلق ازجمله خلاقانه ترین مدل ها در طراحی شومینه محسوب می شود، چراکه این نوع شومینه از سقف آویزان شده است و اصلاً روی زمین قرار نگرفته است. مزیت این نوع شومینه این است که فضای خاصی روی زمین یا داخل دیوار را اشغال نمی کند و تا حدودی در استفاده بهینه از فضا مؤثر است.

شومینه شیشه ای

شومینه های شیشه ای با یک پنل شیشه ای محصورشده اند و زیبایی بسیاری به محیط می بخشند.این مدل شومینه شامل یک تنه آجری، سنگی یا بتنی با درب فلزی دارای یک دریچه شیشه ای است. شومینه دردار گرمای کمتری نسبت به شومینه بدون در را وارد فضای خانه می کند ولی کثیفی و آلودگی هوا در آن به مراتب کمتر است. علاوه بر این، از طریق دریچه شیشه ای هم می توان آتش را مشاهده کرد که زیبایی خاصی را به همراه دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>