اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

همان طور که میدانید این نوع از بتن نیز مشابه بتن معمول است با این تفاوت که بتن اکسپوز متشکل از ماسه ریزدانه، آب و سیمان است که در حین اختلاط به آن مواد روان کننده و پرکننده اضافه می شود. به طورکلی از مهم ترین مشخصات این نوع از بتن می توان به موارد زیر اشاره نمود که شامل:

یکپارچه بودن و استحکام بالای این بتن کمک می کند که تا حدود 5000 پاسکال فشار را تحمل کند.حداکثر جذب آب در بتن اکسپوز حدود 6 درصد است که عملاً استفاده از آن برای زیرزمین و بخش های مرتبط با رطوبت آسان می کند.وزن مخصوص بتن نما حدود 2400 کیلوگرم بر مترمکعب است که نسبت به بتن معمولی بیشتر می باشد.

با توجه به اینکه در جریان استفاده از این بتن، از اتلاف سیمان و مواد تشکیل دهنده جلوگیری می شود، توجیه اقتصادی مناسبی دارد.چون هیچ گونه حفره یا حبابی در این نوع بتن دیده نمی شود، استحکام کششی و فشاری بالایی نیز در مقایسه با بتن معمولی دارد.

به طورکلی می توان از دو روش جهت ساخت بتن اکسپوز استفاده کرد که تنها تفاوت این دو روش، قالب بندی در اجرای بتن اکسپوز است. قالب گذاری با ابعاد و اندازه دلخواه، به طراح کمک می کند تا ایده ها و طرح های مدنظر خود را به راحتی اجرا کند. البته در بسیاری از طراحی ها، از بتن اکسپوز پیش ساخته هم استفاده می شود که دارای ابعاد، اشکال و محصولات متنوعی هستند.

روش ساخت قالبی

در این روش الگوی اصلی سطح مورد پوشش، توسط مهندسین سازه مشخص شده و سپس قالب های مناسب تهیه و قالب گذاری انجام می شوند. درواقع قبل از اینکه بتن ریزی صورت گیرد، قالب ها بسته می شوند و فشار اعمالی به هرکدام از آن ها، توسط مهندسین محاسبه شده و با توجه به حجم بتنی که باید تحمل کند، عملیات استحکام و پشتیبانی از سازه صورت گرفته و در انتها بتن ریزی انجام می شود.لازم به ذکر است که طرح قالب های بتن و یا قالب های آماده بایستی دارای ویژگی های زیر باشد:

  • استحکام کافی برای نگهداری بتن را داشته باشد و در اثر فشارهای وارده مقاوم باشد
  • هنگام بتن ریزی از فرم اصلی خارج نشده و تغییر شکل ندهد.
  • هر یک از بخش های اصلی یک قالب را می توان به عنوان یک تیر تحلیل نمود و به طرح و محاسبه بارهای وارد بر هر یک از قسمت های اصلی قالب پرداخت.

روش بالارونده یا مرحله ای

بتن اکسپوز در مراحل مختلفی به صورت پلکانی ایجاد می شود به طوری که در این رویه طرح کلی به قسمت های مختلفی تقسیم می شود و از قسمت های پایینی بتن ریزی انجام می شود و پس از خشک شدن بتن، قالب جدا می گردد و به قسمت بالاتر منتقل می شود تا بتن ریزی انجام شود. به همین صورت ادامه سطح با بتن اکسپوز، پوشانده می شود.

به طور خلاصه از مزایای استفاده از این روش قالب بندی که معمولاً برای دیوارهای بلند استفاده می شود، این است که به تعداد دفعات بیشتری می توان از قالب استفاده کرد و سرعت عمل آن نیز بیشتر می باشد. در نخستین مرتبه استفاده از این قالب دو دیواره قالب با تکیه به پاخور بتنی به صورت معکوس قرار می گیرد. پس ازاینکه بتن ریزی انجام شد و بتن سخت شد، قسمت های داخلی قالب را تا حد نهایی بتن ریزی شده بالا می برند و پس از محکم کردن آن، بخش دوم بتن ریزی دیوار را به همین ترتیب و تا پایان کار ادامه می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>