اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

به طورکلی بتن اکسپوز متشکل از ماسه ریزدانه، آب و سیمان است که در حین اختلاط به آن مواد روان کننده و پرکننده می زنند، بنابراین با توجه به اینکه این نوع از بتن به عنوان نما هم استفاده می شود بایستی یک طرح اختلاط متفاوت تری نسبت به بتن معمولی داشته باشد، چراکه باید بتواند در مقابل عوامل جوی و تغییر دما و رطوبت مقاوم باشد.

به طورکلی این تفاوت به صورت قابل توجهی محسوس نیست و کلیت روش طبق طرح اختلاط بتن معمولی است اما با توجه به افزودن مواد پرکننده که باعث لغزندگی ماسه و سیمان می شود اگر زمان اختلاط بتن بیش ازحد باشد موجب جدایش دانه از هم می شود بنابراین زمان اختلاط در این نوع بتن بسیار مهم بوده و حدوداً 7 تا 10 دقیقه تخمین زده می شود.

از دیگر مسائلی که باید حین اختلاط بتن اکسپوز به آن توجه نمود درزگیری قالب ها، استفاده از مواد افزودنی مناسب و روغن قالب ها و ویبره جهت خروج حباب های هوا می باشند.نحوه اجرای بتن اکسپوز با توجه به نیاز کارفرما و نوع پروژه تعریف می شود که به طور خلاصه به صورت:

بتن اکسپوز به صورت پانل های پیش ساخته

به طورکلی بتن پیش ساخته با استفاده از قالب های از پیش آماده شده در کارخانه های تولید بتن ساخته می شوند. این کارخانه ها با استفاده از قالب های پرکاربرد اقدام به آماده سازی بتن ها بر اساس استانداردهای لازم می کنند. به طورکلی در استفاده از بتن های پیش ساخته اکسپوز نکات زیر باید موردتوجه قرار گیرند که شامل:

  • تراز کردن و شاقول گذاری بلوک ها به روش درست انجام شود.
  • بلوک ها و پنل های شکسته و ترک خورده مورداستفاده قرار نگیرند.
  • شرایط موردنیاز برای چسباندن بتن های اکسپوز به سطح فراهم شود.
  • با توجه به ابعاد و حجم بتن ها از روش های مناسب برای نصب آن ها استفاده شود.

استفاده از بتن اکسپوز در محل پروژه

این روش بیشتر در پروژه های بزرگ مانند پل های بزرگ شهری و ساختمان های دولتی کاربرد دارد، زیرا فرآیند تولید بتن اکسپوز در این روش در محل انجام پروژه صورت می گیرد یعنی تمام مراحل مانند بتن ریزی و سایر امور لازم در محل پروژه انجام می شود و به آن بتن درجا می گویند. در برخی از پروژه های بزرگ استفاده از بتن های پیش ساخته هزینه بسیاری در بردارد، به همین دلیل پیمانکاران ترجیح می دهند عملیات آماده سازی و قالب گذاری بتن اکسپوز در محل اجرای پروژه انجام شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>