اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

برای شروع جالب است بدانید که تاریخچه ی استفاده از بتن اکسپوز در مقیاس وسیع و در نمای ساختمان برای اولین بار در آمریکا به ثبت رسیده است، درواقع بتن اکسپوز پیش ساخته در دوره ی پسا جنگ (جنگ جهانی دوم) معرفی شد. به طورکلی محصولات پیش ساخته در آن دوران بسیار محبوب بود چراکه علاوه بر استفاده راحت و ساده از آن ها، هزینه های تمام شده محصولات نیز کمتر از دیگر مواد بود.

درواقع از دهه 1950 به بعد، تعداد شرکت های تولیدکننده بتن پیش ساخته به طور پیوسته افزایش یافت و از مشاغل خانوادگی کوچک با حجم محدود گرفته تا شرکت های بزرگ با تیم های تحقیقاتی و طراحی کاملاً مجهز، حتی در مقیاس بین المللی در این زمینه فعال شدند. مصرف و کاربرد بالای این پنل ها باعث شد که در سال 1975 حدود 31 تولیدکننده قطعات پیش ساخته بتنی در این زمینه فعالیت کنند.

بااین حال، دانش و تخصص علمی و فنی مهمی که شرکت های قبلی تولید کرده بودند اختصاصی بوده و اغلب در بنگاه ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی خود نگهداری می شدند. تا اینکه بالاخره در سال 1980 این دانش فنی به صورت عمومی انتشار یافت. از آن سال ها تا به امروز تعداد بسیار زیادی تولیدکننده بتن اکسپوز باکیفیت و ویژگی های مختلف در سراسر جهان فعالیت می کنند که این امر ناشی از افزایش مصرف این محصول در طراحی و ساخت بناهای مدرن امروزی می باشد.

بتن اکسپوز یکی از انواع بتن است که به دلیل دارا بودن سطح صیقلی و صاف در نمای خارجی و داخلی ساختمان مورداستفاده قرار می گیرد. این نوع بتن به معماران اجازه می دهد طرح های موردنظرشان برای نمای ساختمان را به راحتی پیاده سازی کنند. بتن اکسپوز که به آن بتن نما نیز گفته می شود به دلیل سطح صاف و یکدست بودن، به راحتی قابل رنگ آمیزی است. البته از این نوع بتن به صورت پیش فرض در سه رنگ کمرنگ، میانه و پررنگ وجود دارد و می توان از آن استفاده کرد.

بتن نما برای استفاده در ساخت وساز، به صورت پیش ساخت ساخته می شوند. این نوع بتن معمولاً به صورت پنل های بتنی آماده شده و مورداستفاده قرار می گیرد. این پنل ها در هر ابعادی تولید می شوند و بسته به محل مورداستفاده، اندازه آن ها می تواند متفاوت باشد. مزیت مهمی که در مورداستفاده از این نوع بتن وجود دارد این است که دیگر نیازی به نماسازی نیست. درواقع خود بتن مانند سنگ های مورداستفاده در نماکاری یکدست و یکپارچه است و نیاز نیست پوشش دیگری روی آن اجرا شود. با استفاده از بتون اکسپوز دیگر نیازی به هزینه کردن برای نماکاری نیز نخواهید داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>