اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سونا

سونا عبارت است از اتاق یا کلبه کوچکی که به منظور بهره گیری از هوای گرم در حالت خشک یا مرطوب مورداستفاده قرار می گیرد. به طورکلی بسیاری، زادگاه سونا به شکل امروزی را کشور فنلاند می دانند. به لحاظ واژه شناسی، «سونا» یکی از لغات قدیمی در زبان فنلاندی است که به حمام های سنتی فنلاند اشاره دارد. البته در مناطق مختلف از واژگان مشابه و متعددی استفاده می کنند. سونا خود به دو گروه سونای خشک و بخار تقسیم می شود که در بخش زیر توضیح داده می شود.

ساختار کلی سونای بخار

سونا بخار معمولاً به دلیل تولید رطوبت بالا، فضا می بایست دارای عایق بندی مناسبی بود تا از نفوذ بخار به سایر فضاها جلوگیری شود. بهترین نوع لوله بخار سونا از جنس استیل بوده که در مقابل فرسایش مقاوم می باشد در ساخت سونای بخار می بایست نوع سقف به گونه ای باشد که از افتادن قطرات بخاری که در زیر سقف جمع شده بر روی نفرات جلوگیری شود.

به همین دلیل سقف سوناهای بخار را شیب دار می سازند.همچنین به لحاظ انباشت بخار در فضای سونا معمولاً دیوارها و سقف را سرامیک می کنند تا بتوان در هرزمانی که میسر بود دیواره و کف سونا را به سهولت تمیز نمود.

ساختار کلی سونای خشک

این مکان با توجه به کاربری آن و دمای بالای آن از چوب برای معماری آن استفاده می شود. چراکه چوب عایق حرارتی مناسبی بوده و نمای زیبایی را به فضای سونا می دهد؛ اما علت اصلی آنکه سونا را چوب کاری می کنند به آن دلیل است که دمای بالای سونا خشک و انتقال حرارت بالا در فضای سونا استفاده از موادی مانند آهن و سرامیک که گرمای زیادی را به خود جذب می کنند و در تماس با بدن افراد موجب سوختگی شده و آزاردهنده است.

به همین دلیل چوب سونای خشک بهتر است که هم در مقابل رطوبت مقاوم بوده و هم در مقابل گرما که دچار سوختگی نشود. به همین دلیل بهتر است که از چوب های روسی ترموود در این فضاها استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>