اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

در اواسط دهه­ ی 1920 دکتر یوهان آکسل اریکسون معمار سوئدی که در حال تحقیق درباره تولید مصالح نوین ساختمانی، این بلوک منحصربه فرد یعنی بلوک هبلکس را معرفی نمود. او همواره در تلاش بود تا متریالی شبیه چوب، سبک، صلب و با کارایی بالا درعین حال مقاوم در برابر آتش، خوردگی و شکستگی را تولید نماید.

بنابراین با چنین ایده ای او به ترکیب کوارتز (ماسه)، کلسیم سولفات (گچ)، آهک، سیمان، آب و مقداری پودر آلومینیوم پرداخت و ساختاری اسفنجی و مقاوم را تشکیل داد که با نام بلوک هبلکس (AAC) معرفی شد.این اختراع بعدها به تولید بلوک­ هایی با نام تجاری (سیپورکس) انجامید و جالب است بدانید که این برند تجاری در حال حاضر در سی وپنج منطقه ­ی مختلف از سرتاسر دنیا شعبه دارد.

بلوک سبک هبلکس همان بلوک های بتنی ساده هستند که دارای تخلخل بسیار زیادی می باشند و همین موضوع باعث می شود تا مقاومت بسیار بالایی را در برابر شرایط مختلف داشته باشند. امروزه در بسیاری از موارد ساختمان سازی از این بلوک ها استفاده می شود و می توان به نوعی گفت ازجمله پرکاربردترین بلوک های بتنی شناخته می باشند.

این بلوک ها دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشند که همین ویژگی ها نیز باعث کاربرد بسیار زیاد آن ها شده است، بااین وجود دو عامل بسیار مهم که در این بلوک ها وجود دارد که یکی مقاومت بسیار بالای این بلوک ها و دیگری وزن پایین هبلکس می باشد.

کاربرد بلوک های هبلکس

به طورکلی امروزه استفاده از بلوک سبک هبلکس کاربردهای بسیار زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد و در موارد مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد. امروزه برای ساختن ساختمان های ضد زلزله از بلوک های سبک هبلکس استفاده می شود چراکه این بلوک ها در برابر زلزله بسیار مقاوم می باشند.

علاوه بر این در محل هایی که خطر آتش سوزی وجود دارد نیز از بلوک سبک هبلکس استفاده می شود چراکه این بلوک ها در برابر آتش سوزی عایق حرارتی مناسبی می باشند. یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم بلوک هبلکس استفاده از آن ها در کانال های حرارتی با توجه به خاصیت عایق حرارتی بودن آن است بنابراین به راحتی و با خیالی راحت می توان از آن ها در ساخت کانال های حرارتی استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>