اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آجر

لعاب یک پوشش حفاظتی برای سطح آجر است که مقاومت آن را در برابر عواملی نظیر هوازدگی، فرسایش، عوامل شیمیایی و نفوذ آب افزایش می دهد. آجر لعاب کاری شده سطحی صاف و صیقلی دارد که علاوه بر مقاومت بالا باعث زیبایی ساختمان نیز می شود. روش تولید آجر لعابی نیز همانند آجر معمولی است با این تفاوت که آجر لعابی پس از خشک شدن تحت فرایند لعاب کاری قرار می گیرد.

آجرهای لعابی به دلیل ظاهر زیبا و صیقلی خود کاربردهای زیادی ازجمله در دیزاین داخلی ساختمان و زیباسازی نما استفاده دارند همچنین می توان این آجرها را در ابعاد مختلف و در رنگ های متنوع ای به بازار عرضه کرد.لازم به ذکر است که انتخاب مواد اولیه لعاب کاری بسیار حائز اهمیت است چراکه این فرایند تحت تأثیر آب وهوای مناطق اقلیمی مختلف می باشد، به عنوان مثال در اقلیم های سرد و خشک اگر این مسئله در نظر گرفته نشود شاهد یخ زدگی و ترک آجر خواهیم بود.

لازم به ذکر است که لعاب کاری مقاومت مصالح را در برابر تغییرات آب و هوایی بالا می برد و سطح را نفوذناپذیر می کند همچنین، قیمت آجر لعابی در مقایسه با آجر بدون لعاب بالاتر بوده چراکه لعاب کاری ازجمله هنرهای اصیل در صنعت معماری کشور است.این آجرها به صورت سوراخ دار تولید می شوند و در صورت استفاده، سوراخ ها با ملات پر می شود تا استحکام و مقاومت سازه بالا رود. تعداد سوراخ های تعبیه شده در آجر ماشینی 8 الی 10 عدد می باشد و اصولاً برای ساخت دیوار و در مرحله سفت کاری از آن استفاده می شود.

به طورکلی در نظر داشته باشید که ملاتی که در سوراخ های این آجر ریخته می شود، مقاومت و استحکام آن را بالا می برد. آجرهای ماشینی از قدرت مکندگی بالایی برخوردار نیستند و به راحتی به ملات نمی چسبند، ازاین رو نمی توان از آن ها برای ساخت طاق های ضربی استفاده نمود. این نوع آجرها ترد و شکننده بوده و قابلیت تیشه داری ندارند. همچنین این نوع آجرها قیمت مناسبی نیز داشته و قابل تطابق و استفاده در تمام پروژه های ساختمان سازی می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>