اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روف گاردن

به یاد داشته باشید که قبل از سفارش و اجرای یک روف گاردن بر روی بام ساختمان خود ابتدا باید جوانب کار را سنجید و بخش های مختلف ساختمان را به طور تخصصی موردبررسی قرار داد که به طورکلی این موارد شامل:

مراقبت از پوشش گیاهی بام

به یاد داشته باشید که مراقبت از گیاهانی که در روف گاردن استفاده می کنید، دقیقاً همانند مراقبت از همان پوشش گیاهی است که روی زمین مسطح باید اجرا کنید و هیچ تفاوتی ندارد. بااین وجود برخی نکات نگهداری و مراقبت از گیاهان مخصوص در چنین فضایی وجود دارد که برای آموختن آن نکات باید قبل از اینکه گلدان های گل و پوشش گیاهی وسیع را روی بام اجرا کنید، این اطلاعات را از متخصصین امر جویا شوید.

کسب مجوزهای لازم

لازم به ذکر است که اجرای بام سبز بر روی ساختمان نیاز به کسب مجوز از سازمان های مربوطه را دارد؛ بنابراین قبل از اقدام برای طراحی روف گاردن و آماده سازی مراحل ساخت، باید این مجوزها را کسب کنید. همچنین توجه به نظر سایر ساکنین ساختمان نیز می تواند بااهمیت باشد، بنابراین اگر لازم است از تمام مالکین واحدها در ساختمان مسکونی نظرسنجی کنید.

یکپارچه سازی

یکی از مهم ترین نکات قبل از ورود به برنامه طراحی روف گاردن، یکپارچگی سازه است. منظور از یکپارچگی سازه این است که اطمینان حاصل کنید سقف ساختمان می تواند بار وارد شده از روف گاردن را تحمل کند. همچنین زمانی که روف گاردن اجرا می شود، باید به ایجاد خاک کافی و بسترسازی مناسب رو بیاورید؛ بنابراین طبیعی است که فشار مشخصی از سقف به کف آن وارد می شود. همچنین این مسئله زمانی اهمیت پیدا می کند که شما باید گل ها و گیاهان را آبیاری کنید. درواقع مقدار وزنی که از سوی آب، روی بام، وارد می شود، نیز حائز اهمیت می باشد؛ بنابراین توصیه می شود که قبل از اجرای این طرح به متخصصین امر جهت بررسی فضا مراجعه نمایید.

اعمال تجهیزات مناسب

قبل از اجرای روف گاردن، در مورد این که چگونه می خواهید وسایل و لوازم موردنیاز را به روی بام منتقل کنید، فکر کنید. شاید در یک آپارتمان مرتفع، اجازه نداشته باشید که از آسانسور برای انتقال وسایل استفاده کنید؛ بنابراین باید راه حل های مناسب برای این کار را در نظر داشته باشید. همچنین در طراحی روف گاردن، اهمیت دادن به مسئله نورپردازی و زیباسازی، یکی از عناصر مهم در این نوع طراحی است که تجهیزات آن نیز باید اعمال گردد.

آبیاری گیاهان

از دیگر نکات مهم قبل از ورود به طراحی روف گاردن یا بام سبز، توجه کردن به مسئله آبیاری گیاهان است. به طورکلی روش های مختلفی برای آبیاری گیاهان وجود دارد که ازجمله آن ها می توان به آبیاری سنتی با استفاده از شیلنگ، استفاده از سیستم ها و تجهیزات آبیاری هوشمند طبق زمان بندی مشخص و یا آبیاری قطره ای اشاره کرد.

مقاومت گیاهان در پشت بام

همان طور که میدانید در روف گاردن، گیاهانی کاشته می شوند که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند و طبیعتاً هر گیاهی قابلیت تحمل این مقدار نور را در طول روز ندارد؛ بنابراین اگر گیاهان ضعیف را در این قسمت بکارید، با مشکل مواجه خواهید شد. به یاد داشته باشید که گرمای موجود روی پشت بام، بسیار زیاد است و البته گیاهان به شدت در معرض آلودگی هوا قرار دارند. نکته دیگر، وزش باد و ارتفاع زیاد بام است. درواقع گیاهانی که در طراحی روف گاردن استفاده می شوند باید نسبت به باد نیز مقاوم باشند.

هزینه ها

به عنوان آخرین نکته قبل لازم میدانم از اهمیت هزینه ها در این نوع طراحی صحبت کنم چراکه طراحی یک بام سبز با توجه به وسعت بام ساختمان انجام می گیرد. همچنین در طول اعمال این طرح ممکن است با هزینه های خرید تعداد زیادی گیاه و پوشش گیاهی متنوع و همچنین محوطه سازی با استفاده از کاشی ها، سنگ ساختمانی و سایر لوازم مواجه شوید؛ بنابراین برنامه ریزی برای هزینه های متنوع اعمال این طرح مسئله مهمی می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>