اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تابلوبرق

بریکرها یا مدارشکن ها برای محافظت از مدار الکتریکی در برابر خطرهای ناشی از اضافه بار و یا اتصال های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند. لازم است بدانید که مدارشکن هایی که ولتاژ نامی آن ها کمتر از 1000 ولت باشند به عنوان مدارشکن های ولتاژ پایین و بالاتر از 1000 ولت به عنوان بریکرهای ولتاژ بالا شناخته می شوند.

اساساً خطوط انتقال برق قدرت به وسیله ی مدارشکن های ولتاژ بالا کنترل و محافظت می شوند. دراین بین تعاریف مختلفی در مورد ولتاژ بالا وجود دارند اما در خطوط انتقال معمولاً به ولتاژ بالاتر از 72.5 کیلو ولت، ولتاژ بالا اطلاق می شود. به طورکلی مدارشکن های ولتاژ بالا شامل:

مدارشکن های هوایی

در طراحی این نوع از مدارشکن ها، معمولاً یک هوای فشرده منفجر شده و قوس بین دو کنتاکت را خنثی و جریان را قطع می کند.

مدارشکن روغنی

در این نوع مدارشکن مکانیسم قطع و وصل در داخل یک محفظه فولادی پر از روغن قرار می گیرند و به وسیله یک فنر قوی که عمل قطع و وصل را کنترل می کند، کل فرایند انجام می شود. این مدارشکن ها معمولاً به دودسته ی توده روغن و حداقل روغن تقسیم می شوند. در نوع توده روغن، واحد قطع کننده در داخل یک تانک که به پتانسیل زمین وصل شده است قرار دارد. در اینجا روغن به عنوان ماده ی عایق و قطع کننده عمل می کند. در نوع حداقل روغن، واحد قطع کننده در یک محفظه قرارگرفته و از حداقل روغن برای خنثی کردن قوس استفاده می کند.

مدارشکن SF6

این مدل مدارشکن به صورت کامل با گاز SF6 (سولفور هگزا فورید) عایق شده و نسبت به سایر مدل ها کوچک تر و کم صداتر است، لذا درجاهایی که با کمبود فضا مواج هایم و صدای قطع و وصل برای ما مهم بود این مدارشکن می تواند گزینه مناسبی باشد. گاز SF6 استفاده زیادی به عنوان خنثی کننده قوس در مدارات ولتاژ بالا دارد بنابراین همین خصوصیت باعث شده که از آن در ولتاژهای بالا استفاده کنند. خنثی سازی قوس به بهترین شکل توسط این گاز موجب شده تا بهترین گزینه برای تابلوهایی با فضای بسته باشد.

مدارشکن با گاز دی اکسید کربن

این نوع مدارشکن در سال 2012 توسط شرکت ABB با ارائه یک مدارشکن بالای 75000 وات تحولی عظیم در عرصه فناوری مدارشکن ها پدید آورد. مدار شکن کربن دی اکسید دقیقاً بر همان اصول موجود در بریکر SF6 اختراع شده با این تفاوت که این نوع مدار شکن ازآن جهت پراهمیت است که می تواند از غلظت موجود گازهای گلخانه ای کم کند.

مدارشکن خلأ

در نوع خلأ، هیچ عامل اضافی (یونیزاسیون) بین دو کنتاکتی که جریان را عبور می­دهند، وجود ندارد؛ بنابراین علا رقم اینکه خنثی سازی قوس در مدارشکن های خلأ خیلی سریع است، اما چون راهکار مناسبی برای کلیدهای ولتاژ بالا ندارد، استفاده از آن در تابلوهای ولتاژ بالا به صرفه و کارآمد نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>