اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تابلوبرق

همواره در صنایع از موتورهای القایی و بارهای سلفی استفاده می شود که این بارها به علت اختلاف زاویه ولتاژ و جریان نمی توانند حداکثر توان را مصرف نمایند، در چنین حالتی همواره مقداری توان تلف شده در سیستم وجود دارد. یکی از روش های حل این مشکل استفاده از خازن یا تابلوهای خازنی می باشد که باعث اصلاح ضریب قدرت و حذف اثر سلفی موتورها و سیستم های القایی می گردد. این تابلوها در اکثر موارد جزئی از تابلوهای اصلی می باشند و با استفاده از رله های میکروپروسسوری هوشمند، با نمونه جریان و ولتاژ تابلوهای اصلی، ضریب قدرت را اصلاح می کند.

تابلوهای ام سی سی معمولاً در تمامی صنایع، شرکت ها و در برخی دفاتر وجود دارند. درواقع این تابلوها از تابلوهای اصلی تغذیه شده و بسته به نوع کنترل و حساسیتی که دارند، دارای کنترل ها و حفاظت مختلفی می باشند. همچنین در برخی از موارد مجهز به سیستم فرمان از راه دور یا PLC می باشند و بسته به نیاز می توانند به طرق مختلف با استفاده از استارترهای مختلف مثل DOL, STAR-DELTA یا با استفاده از VFD یا سافت استارتر شروع به عمل نماید.

ازآنجایی که تابلو برق های کشویی اهمیت ویژه ای دارند لازم است توضیح مختصری در رابطه با موارد استفاده از آن داده شود. امروزه در اکثر صنایع به دلیل هزینه های بالای مربوط فضای اختصاص یافته برای اجرای پروژه، سعی شده تا از فضای مذکور حداکثر استفاده بشود بنابراین همین مسئله می تواند یکی از دلایل استفاده از تابلوهای کشویی باشد. ازجمله مزایای این نوع از تابلوها قرار دادن تعداد فیدرهای زیاد با مدارات کنترلی حجیم در یک سلول است. همچنین در مواقع تعمیر و نگهداری به آسانی می توان فیدر موردنظر را از سلول خارج نمود و فیدر رزرو را داخل سلول قرار داد. در چنین شرایطی امکان تعمیرات سریع در حداقل زمانِ قطعی فیدر وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>