اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد مبدل فرکانس به ولتاژ در تاکومترهای دیجیتال:
یک تاکومتر دیجیتالی در واقع وسیله ای الکترونیکی است که سرعت چرخش یک چرخ دوار را اندازه می گیرد.این وسیله سرعت چرخش را به صورت یک سیگنال ولتاژ نمایش می دهد و به همین دلیل است که می توان در آن از مبدل فرکانس به ولتاژ استفاده کرد. در تصویر زیر نمایی از یک تاکومتر دیجیتالی از نوع غیر تماسی نشان داده شده است.

تاکومتر دیجیتالی

سرعت وقوع برخی پدیده ها را می توان به وسیله سرعت سنج به دست آورد. در واقع برای این کار، فرایند را به اندازه زمانی معین در نظر می گیرند و سپس تعداد وقوع یک اتفاق خاص را بر زمان کلی تقسیم می کنند و بدین ترتیب سرعت وقوع یا نرخ وقوع آن پدیده به دست می آید.

این تئوری عملکرد یک تاکومتر دیجیتالی ساده است. می توان از یک آی سی LM2907 به عنوان تاکومتر دیجیتالی استفاده کرد. این آی سی دارای 8 عدد پین است. در پین شماره یک آن، سیگنال با فرکانس مورد نظر را از وسیله گردان اعمال می کنیم.

در پین شماره 2، ولتاژ بین دو مقدار1/4(VCC)-VBE و 3/4(VCC)-VBE است. در تصویر زیر پیکربندی داخلی یک آی سی LM2907 نشان داده شده است.

پیکربندی داخلی یک آی‌سی LM2907

دو خازنC1وC2و مقاومت R1 بر اساس ملزومات مدار دارای مقادیر خاص خواهند بود که می توان برای تعیین آن ها از دیتاشیت LM2907 استفاده کرد.

اتصالات آی سی LM2907:
سیگنال ورودی در پین شماره 1 اعمال می شود و در پین 11 مقدار ولتاژ مرجع را وارد می کنیم. پین های شماره 8 و شماره 9 با یک ولتاژ ثابت تغذیه می شوند. ورودی معکوس کننده اپ امپ به خروجی امیتر متصل شده است.

در پین شماره 5 یک ولتاژ با امپدانس بسیار پایین به دست می آوریم که متناسب با فرکانس ورودی داده شده است.

از پین شماره 5 و شماره 10، سیگنال خروجی با فرکانس 67 هرتز بر ولت را دریافت می کنیم. این خروجی به ADC ارسال می شود و سپس DSP می تواند این خروجی را بخواند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>