اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرکانس مخابرات ماهواره ای:
مخابرات ماهواره ای برای ارسال و دریافت سیگنال ها، از بازه فرکانس های بسیار بالا در حدود 1 تا 50 گیگا هرتز استفاده می کند.

مخابرات_ماهواره5

باندهای فرکانسی از کوچک تا بزرگ با حروفی مانند باندهای L، S، C ,X، Ku، Ka و V مشخص می شوند.

سیگنال های با حروف L و S و C که در بازه پایین تر از طیف فرکانس های ماهواره هستند، با توان پایین تری منتقل می شوند و به همین دلیل به آنتن های بزرگ تری برای دریافت آن ها نیاز داریم.

از طرف دیگر، سیگنال های با حروف X و Ku و Ka و V از این طیف فرکانسی توان بسیار بالاتری دارند و به همین دلیل دیش های کوچک تر با قطر 45 سانتی متر نیز می توانند برای دریافت مورد استفاده قرار بگیرند.

به همین دلیل، سیگنال های باند Ku و Ka طیف، برای کاربردهای DTH، انتقال داده، تلفن های موبایل و مخابرات داده باند گسترده بسیار مناسب هستند.

اتحادیه مخابرات بین المللی یا ITU مسئول قانون گذاری مخابرات ماهواره ای است. این سازمان در ژنو سویس پایه گذاری شده است و مسئول تایید قوانین استفاده از مدارهای ماهواره ای شناخته می شود.

آینده مخابرات ماهواره ای:
در بازه بسیار کوتاهی از زمان، تکنولوژی مخابرات ماهواره ای از یک تجربه عملی به یک پدیده قدرتمند و نیز بسیار پیچیده تبدیل شده است.

نسل آینده مخابرات ماهواره ای دارای توانایی «پردازش روی برد» (Onboard Processing) بسیار بیشتری خواهد بود.

همچنین توان بسیار بالاتر و «آنتن های با دیافراگم بزرگ تر» (Larger Aperture Antennas) ماهواره ها را مجهز به پهنای باند بسیار بزرگ تری خواهند کرد.

پیشرفت های روز افزون در زمینه نیروی پیشران ماهواره ها و سیستم های قدرت طول عمر کاری آن ها را از مقدار 10 تا 15 سال کنونی به مقدار 20 تا 30 سال افزایش خواهند داد.

علاوه بر این، نوآوری های تکنولوژی مانند خودروهای پرتاب با هزینه کم و قابل استفاده مجدد، به پیشرفت بیشتر مخابرات ماهواره ای کمک شایانی خواهد کرد.

با افزایش مدام ترافیک ویدیو ها، صوت و داده، نیاز به پهنای باند بزرگ تر امری واضح است و به همین دلیل اکثر اپلیکیشن های اضطراری ناچار به استفاده از سرویس های ماهواره ای خواهند بود.

نیاز به پهنای باند بزرگ تر همراه با پیشرفت مداوم تکنولوژی های ماهواره ای، تداوم نیاز به استفاده از مخابرات ماهواره ای را به همراه دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>