اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوله

پس از برداشتن سنبه، لوله های نورد قبل از پردازش در خط اندازه گیری یا نورد کاهنده یا کشش دوباره گرم می شوند. کارخانه کشش که در ساخت و ساز مشابه کارخانه نورد مداوم است از دوازده قلتک پایه بلند تشکیل شده است.

کاهش تنش تکنیکی منحصر به فرد است چرا که بدون استفاده از یک تکیه گاه و نگهدارنده سنبه ضخامت دیواره کاهش می یابد در حالی که قطر لوله نیز همزمان کاهش می یابد. نیروی کششی که لوله در بین آن قرار می گیرد نه تنها در کاهش ضخامت دیواره لوله مؤثر است بلکه کاهش قطر انجام شده در هر مرحله را می توان سه برابر کرد.

فرآیند کاهش و اندازه گیری برای لوله هایی با قطر کوچک استفاده می شود. از آنجا که سوراخ کردن، نورد و برش لوله هایی با قطر کوچک اقتصادی نیست، تولید لوله ها با نورد گرم با قطر کمتر از حدود 75 میلی متر قطر نیاز به یک فرآیند کاهش و اندازه گیری دارد که در آن یک ماشین ویژه کار می کند. این دستگاه مشابه خط نورد مداوم است. این ترکیب از 8 تا 16 مرحله شامل 2 قلتک با شیارهایی بلند به قطر 305 میلی متر تشکیل شده است.

برای قطرهایی از حدود 140 میلی متر و بالاتر، اندازه گیری برای اطمینان از اندازه و گرد بودن یکنواخت در طول لوله صورت می گیرد. بنابراین فرایند اندازه گیری صرفاً شامل عبور لوله از طریق دو یا سه پایه غلتک اندازه است که شیارهای آن کمی کوچک تر از لوله حلقه شده است. در بعضی موارد، گرم کردن مجدد لازم است.

در بعضی موارد، نورد و چرخش با فرآیندهای معمولی یعنی نورد مداوم جایگزین می شود، به عنوان مثال با 9 پایه پشتیبان جداگانه از قلتک های شیار بلند. پس از سوراخ کردن یک قطعه توسط خط سنبه زنی، یک سنبه روانکار که به میزان قابل توجه بزرگ تر از پوسته سوراخ شده است، وارد می شود و هر دو ازخط نورد عبور می کنند. فرایند نورد مداوم شامل چندین پاس قلتک در یک سری از نوردهای چرخشی است تا یک خط نورد شکل بگیرد. این نوع نورد پوسته توخالی را که درخط سنبه زنی سوراخ شده را می کشد و توسط یک سنبه که به عنوان ابزار داخلی عمل می کند لوله فرم نهایی خود را می گیرد.

در فرایندهای جدید، عمل نورد در کارخانجات از به جای استفاده از سنبه های به صورت آزاد و شناور از مدل کنترل شده استفاده می شود. مزیت این نوع فرآیند در حقیقت این است که به طور قابل توجهی میله های کوتاه تر و کمتری جهت تولید سنبه لازم است. به این نوع از فرآیند نورد مداوم نیز به عنوان خط تولید لوله با ایستگاه های چندگانه (MPM) شناخته می شود.

نورد لوله چند مرحله ای (MPM) بخشی از یک فرایند نورد گرم لوله بدون درز به واسطه پوسته سوراخ شده است. این نورد معمولاً از 8 پایه از دو قلتک شیاردار ساخته شده که با زاویه 90 درجه نسبت به دیگری تعبیه می شود. متریال ساخت روی سنبه که خنک و روان شده سوار می شوند و در جایی که نورد شروع می شود در ایستاده اول فشار داده می شوند. سنبه در امتداد فرایند MPM با سرعت ثابت اجرا می شود. سپس لوله برش، کالیبره، آماده سازی و کنترل قبل از ارسال انجام می شود.

با این فرآیند، حداکثر کشیدگی می تواند به دست آید. طول لوله تولید شده می تواند تا 30 متر باشد. بدفرمی و عدم دوار بودن می تواند کمتر از 10٪ باشد.در صورت استفاده از فرآیند نورد مداوم تا استخراج میله سنبه، دمای لوله تا حدود 500 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. این لوله از 950 تا 980 درجه سانتیگراد مجدداً گرم می شود و سپس در نورد کاهش دهنده مورد کشش قرار می گیرد.

نورد کاهش دهنده و کشش می توانند شامل هر تعداد قلتک بین 24 تا 28 ایستگاه یا بیشتر باشند وهمه در شکل گیری خط نزدیک هم باشند. هر پایه دارای درایو یا موتورهای چرخنده متغیر خاص خود است و با سه قلتک با کوچک ترین قطر ممکن تعبیه تکمیل شده است. سه قلتک با هم یک مسیر نورد را تشکیل می دهند که به تدریج از ایستگاهی تا ایستگاهی کوچک تر می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>