اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوله

API استاندارد سازی چندین درجه از فولاد که دارای مواد شیمیایی متفاوت، فرایندهای تولید و عملیات حرارتی و به همین ترتیب خواص مکانیکی مختلف هستند را انجام می دهد این نمرات لوله را به سه گروه تقسیم کرد.گروه 1 برای تمام ورق های مناسب تولید لوله ها در نمرات H40، J55 و N80 است. گروه 2 برای کلاس های L80، C90 و T95 برای لوله های محدود است. گروه 3 برای لوله های با مقاومت بالا و بدون درز P110 است. نام درجه API به صورت خودسرانه انتخاب شد تا یک نام منحصر به فرد برای فولادهای مختلف ارائه دهد.

اعداد نشان دهنده حداقل مقاومت تسلیم فولاد درهر هزار psi مطابق با استاندارد API است. توانمندی عملکرد برای مقاومت به تسلایم را به عنوان استرس کششی مورد نیاز برای تولید یک طول عمر مشخصی در طول واحد در یک نمونه آزمون استاندارد تعریف می کند. دستورالعمل های زیر برای استفاده از نمرات API لوله ها اعمال می شود.

H40-گرچه در این درجه از API، H40 به طور کلی در تولید لوله مورد استفاده قرار نمی گیرد زیرا عملکرد تسلیم نسبتا آن کم است و هزینه صرفه جویی در J55 حداقل است. تامین کنندگان معمولا این مقیاس را ندارند.J55-A-این درجه معمولا برای بسیاری از چاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، زمانی که با معیارهای طراحی مطابقت دارد. بعضی از اپراتورها توصیه می کنند که در هنگام استفاده از دی اکسید کربن یا کاربردهای محیط ترش (وجود مشکل خوردگی کرمی شکل) از نرمالیزه شدن کامل یا نرمالیزه شده و عملیات حرارتی استفاده شوند.

با این حال، چنین روشهای بهبودی افزایش هزینه هارا به همراه دارد. J55 درجه استاندارد برای لوله در اکثر مقاطع کم عمق (کمتر از 9000 فوت) و فشار کم (4000 PSI) در زمین است.-C75 - دیگر درجه رسمی API و به طور کلی در دسترس نیست. این به عنوان یک فولاد قوی تر برای کاربردهای محیط ترش تولید شد اما توسط L80 جایگزین شد.

N80-A -درجه نسبتا قدیمی با شرایط اولیه شیمیایی باز است. این حساسیت به SSC ناشی از H2S است. برای چاه های نفت و گاز شیرین زمانی مناسب است که شرایط طراحی مناسب باشد. عملیات حرارتی گرما و خنک سازی برای این منظور ترجیح داده شده است. درجه N80 معمولا ارزان تر از نمره L80 است.

کلاس L80-A یک گرید با مقاومت تسلیم محدود کننده ازنوع 1، 9 درصد کروم یا 13درصد کروم موجود است. نوع 1 ارزان تر از 9 %کروم و 13 %کروم است اما بیشتر به خوردگی مقاوم است.نوع. L80 Type 1 به علت قدرت بالاتر از J55 به طور معمول در بسیاری از میدان های نفت و گاز استفاده می شود.

L80 برای مقاومت SSC در تمامی شرایط رضایت بخش است، اما ممکن است در برابرخوردگی وزن از دست دهد. اگر چه در گذشته برای چاه های آلوده CO2 و H2S مناسب بود، نوع 9 Cr به طور عمده توسط نوع 13 Cr جایگزین شده است. لوله L80 13 Cr به تازگی محبوبیت به دست آورده است، زیرا دارای خواص مقاوم در برابر خوردگی مقاوم در برابر CO2 است. با این حال، هزینه بیشتری دارد.Type 13 Cr ممکن است در محیط سرویس دهی نهائی مناسب نباشد. به طور معمول، فشار بخار H2S برای استفاده ایمن L80 Type 13 Cr باید کمتر از 1.5 psi باشد. کاربر باید دستورالعمل های API را رعایت کند

C90-A- نسبتا جدید با دو مورد نیاز شیمیایی متفاوت: نوع 1 و نوع 2. فقط نوع 1 برای استفاده در سرویس ترش توصیه می شود. به طور معمول، این درجه باید به طور خاص؛ استفاده از آن به طور کلی توسط T95 جایگزین شده است.T95-A درجه بالایی از ورق برای تولید لوله هایی است که نیاز به مواد شیمیایی متفاوتی دارد: نوع 1 و نوع 2. تنها نوع 1 برای محیط ترش توصیه می شود. T95 مقاوم است، اما مقاوم در برابر از دست دادن وزن نیست.

P110 -درجه پایه P105 قدیمی است برای تولید ورق لوله، که اجازه می داد طبق روش عملیات حرارتی طبیعی و نرماله کردن ورق خنک شود، و اکنون متوقف شده، و روش تولید P110 با ریخته گری که محدود به عملیات حرارتی و کوئنچ کردن است، تصویب شد.این لوله با مقاومت بالا به طور معمول در چاه های شیرین نفت و گاز عمیق با فشار بالا استفاده می شود. این درجه حساس به شکست SSC است، مگر اینکه درجه حرارت نسبتا بالا باشد (> 175 درجه فارنهایت). کلاس P110 کمی گرانتر از L80 Type 1 است اما معمولا ارزان تر از نمرات C90 و T95طبق API دارای گرید مقاومت تسلیم محدود است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>