اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


نورپردازی


استفاده از نور عمومی

نورپردازی عمومی همان طور که از نامش پیداست نور را به طور یکسان در فضا پراکنده می کند و روشنایی لازم برای انجام فعالیت های مختلف را فراهم می نماید. این نور به اسم نور از بالا هم معروف است. نور عمومی پایه برنامه ریزی برای نورپردازی است و برای جبران نور طبیعی در طول روز و ایجاد نوری یکنواخت در هنگام شب در محیط به کار می رود.

نور عمومی به صورت مستقیم با لوسترها یا آویزهای سقفی و یا به صورت غیرمستقیم از طریق نورهای کار گذاشته شده در فرورفتگی های سقف کاذب تأمین می شود.این نور کمترین سایه را در محیط ایجاد می کند تا محیطی یکنواخت و آرامش بخش به وجود بیاورد. روشن کردن بیشتر نقاط اتاق و فراهم کردن امکان دید از مشخصات اصلی این نوع نور است. در کل پیشنهاد می شود در هر 600 تا 700 سانتیمتر مربع یک منع نور عمومی در محیط داشته باشید.

نور عمومی با انواع دیگر نور که برای فعالیت های مختلف مثل مطالعه، انجام تکالیف، تهیه غذا و... در نظر گرفته شده اند، ترکیب می شود و آن ها را تکمیل می کند. باید در نظر گرفت که رنگ سقف بر میزان و شدت نور عمومی تأثیرگذار است در مواردی که رنگ سقف سفید است، رفلکس شدیدتر از حالتی است که سقف تیره رنگ باشد. درواقع پخش شدگی نور بیشتری را شاهد خواهیم بود.

اعمال کردن نور برای کار

این نور منطقه خاصی را روشن می کند و باعث جلب توجه بیشتر به آن منطقه می شود. درواقع کاملاً موضعی است. نور موضعی یا کانونی به ما کمک می کند تا فعالیت به خصوصی مثل تهیه غذا، مطالعه بازی با وسیله ای خاص را در امنیت و با راحتی همراه با دیدی مناسب انجام دهیم. ازجمله مشکلاتی که ممکن است با این نور داشته باشید، شدت زیاد پرتوافکنی آن است که باعث به وجود آمدن سایه اطراف محیط می شود، پس باید مراقب بود تا سایه بر روی نقطه کاری نیافتد. نور باید در کنار یا روبروی فرد گذاشته شود و به یاد داشته باشید که از قرار دادن این نوع نور در پشت سر فرد خودداری کنید. یکی از انواع نور موضعی نورهای رومیزی هستند که روی میز کار یا مطالعه قرار می گیرند این نور یا باید در وسط میز کار یا در جهت کار گذاشته شود.

استفاده از نور دکوراتیو یا تأکیدی

این المان که نورپردازی نقطه ای نیز نامیده می شود تنها نقطه ای از فضا را روشن می کند. نورپردازی تأکیدی مستقیم و بسیار قوی است و زیبایی آن بیشتر از کارایی اش مطرح است. این نوع نورپردازی در حقیقت به ما می گوید به چه چیزی نگاه کنیم یا دید را به سمت عنصری خاص مثل آثار هنری، گیاهان و یا وسایلی گران بها جهت می دهد و تأثیر آن را برای بیننده بیشتر می کند. نور دکوراتیو به خودی خود مفهوم تأکید دارد و تمرکزی بی نقص باحالتی سحرانگیز ایجاد می کند. به طورکلی این نوع نور 3 برابر روشن تر از نور عمومی اتاق است و کنتراست خوبی را در فضا ایجاد می کند و نور عمومی را کامل می کند.

اجرای نورپردازی هوشمند

در دنیای مدرن امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی نورپردازی ساختمان به صورت هوشمند نیز قابل اجراست. سیستم روشنایی هوشمند این امکان را برای ساکنین فراهم می کند تا با استفاده از نرم افزار نصب شده بر روی گوشی موبایل یا لب تاپ بتوانند روشنایی ساختمان را کنترل کنند. این نرم افزارها شدت نور لامپ و یا حتی رنگ آن را تغییر می دهند و حتی از راه دور و خارج از ساختمان می توانند کنترل نورپردازی را به عهده بگیرند.

نورپردازی هوشمند به میزان قابل توجه منجر به بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان می شود و ازنظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است و هزینه های قبوض برق را کاهش می دهند.با اجرای این روش نورپردازی از روشن بودن لامپ های اضافی پرهیز می شود و میزان نور طبق نیاز تنظیم می گردد. در سیستم هوشمند به منظور کنترل نور، لامپ های مختلفی ازجمله لامپ هالوژن، لامپ ال ای دی، لامپ فلورسنت و لامپ رشته ای استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>