اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شرکت عمرانی


برآورد اولیه

برآورد اولیه یعنی محاسبه و تعیین مقادیر مصالح موردنیاز در طرح های مقدماتی از روی رئوس کلی پروژه که تقریبی انجام میشه. در گام اول مهندسان مشاور یا دستگاه های اجرایی برای برآورد تخمینی به منظور تعیین و پیش بینی بودجه پروژه چنین کاری رو انجام میدن.

متره و برآورد تقریبی

پس از تهیه نقشه های تفصیلی پروژه، مقادیر مصالح موردنیاز تا حدودی واقعی توسط مهندسان مشاور مربوطهِ محاسبه میشه که از این برآورد مقدماتی برای استفاده در اسناد مناقصه و تخمین مبلغ اولیه پیمان استفاده میکنن.

صورت وضعیت های موقت ماهانه

اجرای عملیات پروژه معمولاً در آخر هرماه شمسی انجام میشه، به این صورت که پیمانکار وضعیت کلیه کارهایی که از شروع پروژه تا آخر تاریخ پروژه انجام داده شده و همچنین وضعیت مصالح و تدارکات لازم برای اجرای پروژه که در پای کار وجود داره رو مشخص میکنه و بر اساس نرخ های منضم به پیمان نامه اضافه میکنه.

صورت وضعیت های موقت ماهیانه به این ترتیب تنظیم میشه و دارای امضاء نماینده پیمانکار و مهندسان مشاور است. این صورت وضعیت های موقت پس از بررسی، به کارفرما ارائه شده و کارفرما پس از رسیدگی و کسر کلیه کسورات قانونی باقی مانده را به صورت چک به پیمانکار پرداخت می کنه.لیست کسورات قانونی به صورت زیر می باشد:

  • جمع مبالغی که بایت صورت وضعیت های موقت ماهانه قبلی پرداخت شده.
  • ده درصد بابت کسر حسن انجام کار
  • اقساط پیش پرداخت
  • کسر برای علی الحساب بیمه، مالیات، عوارض شهرداری و غیره
  • اقساط بهاء مصالح و لوازم تجهیزات تحویلی، از طرف کارفرما به پیمانکار
  • هرگونه جرائم احتمالی، طبق مفاد شرایط عمومی پیمان
  • کسر دیگر موارد متفرقه که بر اساس مفاد شرایط عمومی پیمان نامه که بر عهده پیمان کاره.

صورت وضعیت ماقبل آخر

همان طور که میدانید تهیه صورت وضعیت قطعی و رسیدگی به اون، خیلی طول میکشه؛ بنابراین برای دریافت هزینه عملیات باقی مانده، باید قبل از اعمال صورت وضعیت قطعی، یک صورت وضعیت تا حدودی واقعی در اواخر کار ارائه بشه که شامل، کل کارهای انجام شده از اول تا آخر پروژه میشه. احتمالاً مبلغ این صورت وضعیت نزدیک به مبلغ صورت وضعیت قطعی خواهد شد.

صورت وضعیت قطعی

به محض اینکه تحویل موقت کلیه کارها انجام گرفت. پیمانکار شروع به اندازه گیری و تهیه صورت وضعیت قطعی کارهای انجام شده میکنه. بدونید که مقادیر و ارقامی که در صورت وضعیت قطعی وجود داره، به تنهایی قاطعه و یکی از مأخذهای تصفیه قطعی پیمان کارها است حتی اگه این مقادیر با ارقامی که در صورت وضعیت های موقت منظور شده، اختلافاتی داشته باشه؛ بنابراین در این صورت وضعیت، اگر اشتباهی رخ بده، غیرقابل برگشته. پس باید دقت کافی به خرج داد تا کلیه دستور کارها و صورت جلسات، ضمیمه صورت متره ها بشه.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>