اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شرکت عمرانی


ضریب منطقه ای

ضریب منطقه ای چیزی جز قیمت های واحد برای انجام کار در مقاطع زمانی و مکانی معین نیست.برای اینکه قیمت های موجود در فهرست بها، عمومیت داشته باشه و در همه جای کشور قابل استفاده باشه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با توجه به ویژگی های محلی و منطقه ای و میزان برخوردار یا محروم بودن اون منطقه و همچنین چگونگی امکان دسترسی به نیروهای کار و تأمین مصالح، مناطق جغرافیایی ایران را به مناطق مختلف تقسیم کرده و برای کارهای ساختمانی، تأسیسات برق و مکانیک و... به صورت جداگانه و متناسب با صعوبت منطقه، ضریبی به نام "ضریب منطقه" رو در نظر گرفته که در برآورد هزینه کار ضرب میشه.

ضریب طبقات

قیمت های درج شده در فهرست بها، بین انجام کار در طبقه همکف و زیر همکف تفاوت در نظر می گیره. چنانچه کار در طبقات بالاتر از همکف و یا پایین تر از طبقه زیر همکف انجام بشه، بابت حمل مصالح به طبقات مذکور و افت ناشی از حمل آن به طبقات و همچنین سختی اجرای کار، یک ضریبی به نام "ضریب طبقات" رو در نظر می گیرن که در برآورد هزینه اجرای عملیات کار، منظور میشه.

ضریب ارتفاع

ضریب ارتفاع برای انجام کار تا ارتفاع 5/3 متر در هر طبقه در نظر گرفته میشه. چنانچه کار در طبقه ای باشه که ارتفاع آن بیش از 5/3 متره، بابت سختی اجرای عملیات، حمل و افت مصالح ناشی از ارتفاع و همچنین اجرای داربست هایی که نیازِ در داخل ساختمان، نصب بشه ضریب ارتفاع رو بر اساس مندرجات فهرست بها در نظر می گیرن و در برآورد هزینه اجرای عملیات کار، منظور میکنن.

این ضریب به تمام اقلام کار آن طبقه از تراز کف طبقه تا تراز کف طبقه بالایی، به استثنای مصالح پای کار مربوط میشه. درصورتی که تغییراتی در حین کار در ارتفاع طبقه ایجاد بشه (ارتفاع کم یا زیاد شود) به شرط اجراشدن، فرمول مذکور یک بار دیگر برای طبقات مربوط بر اساس کار واقعی انجام شده محاسبه میشه و در پایان در آخرین صورت وضعیت اعمال میشه.

ضریب بالاسری

برای جبران هزینه های ناشی از مواردی همچون پرداخت مالیات، بیمه های اجتماعی کارمندان و کارگران، تهیه ضمانت نامه های مختلف، عوارض قانونی و لحاظ نمودن سود برای پیمانکارها ضریب بالاسری به کار میاد که به مبلغ کل برآورد اجرای کار اعمال میشه. هزینه های بالاسری، به طورکلی به دودسته هزینه بالاسری عمومی و هزینه بالاسری کار تقسیم میشه.

نکته: ضریب بالاسری برای طرح های عمرانی برابر 30/1 در نظر گرفته شده است که در آن هزینه های بیمه سهم کارفرما و بیمه بیکاری نیروی انسانی کارگاه و همچنین عوارض شهرداری (برای پیمان های مشمول)، توسط دستگاه های اجرایی از محل طرح پرداخت می شود و هزینه ای از بابت آن ها در هزینه بالاسری منظور نشده است، لذا در صورت تغییر هریک از شرایطِ هزینه های مشروح در پیوست مربوط، بایستی ضریب بالاسری مجدداً محاسبه و اعمال گردد.

ضریب پیشنهادی پیمانکار (ضریب پیمان)

در زمان برگزاری مناقصه ها، برای انتخاب پیمانکار در اجرای عملیات، پیمانکاران واجد صلاحیت که دعوت نامه شرکت در مناقصه براشون ارسال شده بر طبق ضوابط مربوطه، باید مبلغ پیشنهادی خود برای انجام کار را به صورت یک مبلغ قابل قبول اعلام کنند. حاصل تقسیم مبلغ پیشنهادی پیمانکار به مبلغ برآورد اولیه هزینه انجام کار، ضریب پیشنهادی پیمانکار و یا ضریب پیمان خونده میشه که در کلیه صورت وضعیت های موقت و قطعی قابل اعماله.در چنین شرایطی اگر عدد به دست آمده، برای پیمانکار نسبت به برآورد اولیه کوچک تر از یک باشه پیشنهاد تخفیف داده میشه و اگه عدد به دست آمده بزرگ تر از یک باشه پیشنهاد افزایش قیمت داده میشه.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>