اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سوله

این نوع سوله ها که به سوله های سنّتی نیز معروف هستند در ایران بسیار کاربرد داشتند و در بسیاری از ساختمان های ایران، در ابتدا از سوله های سنگین استفاده می کردند. همان تیرآهن های معروف نام سوله های سنگین یا سنّتی را دارند؛ اما با گذشت زمان و پیشرفت علم مهندسی مشخص شد که این نوع سوله ها به دلیل وزن بالایی که دارند نمی توانند در برخی از ساختمان های شهرهای بزرگ و یا برخی محل های خاص قابل استفاده باشند. این شد که انواع دیگر سوله ها و روش اجرای سوله ها نیز به بازار آمدند.

یکی دیگر از انواع سوله ها، سوله های سبک هستند و به دلیل طراحی خاصی که دارند نسبت به نوع سنگین خود مقاوم تر و باکیفیت تر هستند. این نوع سوله با آلیاژهای سبک تر ولی مقاوم تر ساخته شده اند و به سوله خرپایی نیز معروف هستند. این نوع سوله ها، سازه های ارزان قیمتی هستند که موارد کاربرد زیادی دارند و در کارگاه ها و کارخانه ها نیز استفاده می شوند.

وزن سبک این نوع سوله ها به دلیل حذف تیر ورق های فولادی معروف به تیرآهن از سقف این سازه ها است که به همین دلیل نیز نسبت به سوله های تیر ورقی بسیار سبک تر هستند. جالب اینجا است که این نوع سوله ها به صورت متنوع ساخته می شوند و به سلیقه و نوع نیاز مشتری نیز بستگی دارند. سوله های سبک یا همان خرپایی معمولاً از جنس پروفیل های صنعتی هستند.

فراموش نکنید که هنگام انتخاب، نام برند سوله را در نظر داشته باشید زیرا در ساخت این گونه سوله ها تخصص و مهارت نقش مهمی را ایفا می کنند. کوچک ترین ایراد علمی در ساخت سوله ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد و از سوی دیگر سوله هایی که اصولی ساخته و نصب می شوند، استقامت بالایی دارند، به گونه ای که به سازه های مادام العمر معروف هستند.یکی از مزایای عمده این نوع سوله دهانه قابل انعطاف آن ها است که بر اساس نیاز مشتری قابل تغییر است و انواع دیگر سوله ها این مزیت را ندارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>