اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اگر به علائم و نشانه های تعبیه شده در حاشیه جاده ها توجه کنید، خواهید دید در مناطقی مانند زیرگذرها، ورودی پل ها و پل عابر پیاده محدودیت ارتفاع دارد و از ورود تریلر خودروهای سنگین جلوگیری می شود.

اولین موضوعی که در رعایت ارتفاع مجاز به نظر می رسد، امکان برخورد بالاترین قسمت وسیله نقلیه یا بار با مستحدثات راه از قبیل تونل، پل عابر پیاده، تابلوهای دروازه ای، زیرگذرها و تیرهای زیر تونل ها می باشد. به علاوه، مشکلات تعادل وسیله نقلیه به خصوص در قوس ها و در سرعت های بالا از موضوعات بسیار قابل توجه است.

حداکثر ارتفاع مجاز انواع وسایل نقلیه باربری برای انواع وسایل نقلیه حداکثر 5/ 4 متر تعیین شده است. البته در برخی از راه های کشور مانند کرج-چالوس این محدودیت ممکن است کاهش یابد. علاوه بر این مقررات، آیین نامه های دیگری نیز در مورد نحوه بارگیری و ارتفاع بارگیری نسبت به ارتفاع دیواره های بارگیر نیز وجود دارد که موضوع این بخش از بحث نیست.

تردد

قوانین و مقررات مربوط به ارتفاع - محدودیت های ارتفاع
منظور از ارتفاع وسیله نقلیه با بار، فاصله شاقولی یا عمود بر سطح افقی از سطح جاده تا بالاترین نقطه بار یا بارگیر می باشد. ارتفاع وسیله نقلیه به همراه باردر صورت عدم آشنایی با روش های خاص اندازه گیری ارتفاع به راحتی قابل اندازه گیری نبوده و به همین دلیل ممکن است مورد توجه دقیق قرار نگرفته و متعاقب آن در مسیر، مخاطراتی را برای بار، وسیله نقلیه درجاده به همراه داشته باشد، به برخی از این خطرات در ادامه اشاره شده است.

تردد2

دلایل وضع قوانین محدودیت طول وسایل نقلیه با بار
برخی از مهم ترین دلایلی که لازم است تا محدودیتهای طولی برای انواع وسایل نقلیه اعمال شود در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. اساس کلیه این قوانین و مقررات ایمنی رفت و آمد خود وسیله نقلیه و سایر استفاده کنندگان از راه است:

  • کاهش میدان دید سایر رانندگان
  • کاهش سرعت تردد در مسیر
  • کاهش قدرت سبقت دیگر وسایل نقلیه
  • کاهش قابلیت کنترل و هدایت وسیله نقلیه
  • مشکل عبور و اشغال باند مخالف در قوس ها
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>