اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نازک کاری

یکی از مهم ترین قسمت های نازک کاری، مرحله شمشه گیری است که بر روی دیوارها انجام می شود. دلیل انجام شمشه گیری این است که باید دیوارها مسطح شوند و نباید اعوجاج، باد کردگی یا هم سطح نبودن در آن ها دیده شود.به منظور انجام این مرحله، نقطه ای را در بالای یک گوشه از هر قسمت ساختمان در نظر می گیریم. سپس با استفاده از گچ و ماله یک نقطه صاف در آن قسمت از ساختمان به وجود می آوریم. پس از آن با استفاده از شاقول نقطه ی گفته شده را به پایین دیوار ارتباط می دهیم.

سپس گوشه دیگری از دیوار را در نظر می گیریم و یک نقطه را در آن انتخاب می کنیم. پس از آن یک بار دیگر با استفاده از گچ و خاک یک نقطه صاف در آن به وجود می آوریم. پس از انجام این کار، ریسمانی بین این دو نقطه می کشیم و سپس در فواصل یک متری یا حتی کمتر از یک متر، در زیر ریسمان با استفاده از گچ و سیمان نقاط مسطحی ایجاد می کنیم. در مرحله بعد با استفاده از شاقول، نقطه های گفته شده را به قسمت پایین دیوار انتقال می دهیم. در بخش پایانیِ این قسمت، با به کارگیری یک شمشه صاف، قسمت پشت دو نقطه هم سطحِ گفته شده را با ماسه و سیمان و یا گچ و خاک پر می کنیم.

می دانیم که در گچ کاری دیوار، تنها باید لایه روییِ دیوار سفید باشد، چرا که جلوه بیرونی و زیبایی دیوار تنها به لایه بیرونی مربوط است؛ بنابراین به جای این که در لایه های زیرین دیوار از گچ خالص استفاده شود، می توانیم از ترکیب گچ و خاک در این قسمت ها استفاده کنیم. با انجام این کار نه تنها هزینه صرف شده برای دیوار کمتر می شود، بلکه ملات به کار رفته در آن نیز دیرگیرتر می شود.

بنابراین قبل از گرفتن ملات، فرصت کافی برای پوشاندن دیوارها در اختیار خواهیم داشت.برای ساختن ملات مورد استفاده در این قسمت، به خاک رس نیاز داریم. پس از الک کردن خاک رس، با نسبت 50 به 50، آن را با گچ مخلوط می کنیم. پس از انجام این کار، آب را به آن ها اضافه می کنیم و ملات مورد نیاز را می سازیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>