اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نازک کاری

به دلیل اینکه در فضای آشپزخانه، دستشویی و حمام رطوبت بیشتری نسبت به سایر قسمت های خانه وجود دارد، انجام نازک کاری در این قسمت ها متفاوت از بقیه ساختمان است. به همین دلیل در این قسمت ها باید شیب بندی کف و همچنین قیرگونی در دیوارها انجام شود. لایه های دیوار سرویس و لایه های کف آن، متفاوت از این لایه ها در پذیرایی و اتاق ها است. در ادامه برخی از مراحل نازک کاری در این قسمت ها را بیان می کنیم.

قیر و گونی

معمولاً ابتدا کاشی کاری بر روی دیوار انجام شده و سپس کاشی کاریِ کف انجام می گیرد. به همین دلیل اگر قیر و گونی کف و دیوار به صورت همزمان انجام شود، با رفت و آمد کارگران در حین انجام کاشی کاری دیوار، به لایه قیر و گونی کف آسیب می رسد. به همین دلیل باید دقت شود که ابتدا قیر و گونی و کاشی کاری دیوار انجام شده و پس از آن این مراحل برای کف انجام شود.

کاشی کاری دیوار

برای انجام کاشی کاری، ابتدا یک لایه ماسه یا گچ بر روی کف اجرا می شود و پس از تراز کردن، کاشی را با استفاده از تراز و شاقول بر روی آن قرار می دهند و به صورت موقت با استفاده از گچ سفت یا یک تکه گل رس، تعادل کاشی را در آن وضعیت حفظ می کنند. سپس در چند مرحله و به صورت آرام و آهسته، دوغاب سیمان همراه با ماسه نرم بر روی آن ریخته می شود. در مرحله بعد، بندکشی انجام می شود که برای زیبا از آب درآمدن کار باید در این مرحله دقت و ظرافت به خرج داده شود.

پوشاندن کف با سرامیک، موزاییک، سنگ یا کاشی

اولین نکته ای که برای انتخاب کفپوش در این قسمت ها باید در نظر گرفته شود، لیز نبودن آن است. همچنین برای انتخاب سایز این کفپوش ها، باید ابعاد و شیب محل نصب در نظر گرفته شود؛ چرا که اگر کفپوش بزرگ و نامناسب را برای مکان های شیب دار نظیر آشپزخانه یا سرویس انتخاب کنید، شیب مورد نظر به خوبی اجرا نمی شود و قطعات کفپوش کج نصب می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>