اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نازک کاری

ابتدا مراحل مختلف انجام نازک کاری در اتاق ها را بیان می کنیم و پس از آن به نازک کاری در سرویس و آشپزخانه می پردازیم. در ادامه این مراحل را به ترتیب توضیح می دهیم.

قیر و گونی کشیدن بر روی کف (ایزوگام کف)

این اقدام در طبقه همکف انجام می گیرد تا بدین وسیله از نفوذ رطوبت زمین به درون نازک کاری کف جلوگیری شود. اگر خاک اطراف رطوبت داشته باشد، بر روی کف سیمانی، قیر و گونی به صورت سه لایه اجرا می شود. در صورتی که خاک رطوبت طبیعی داشته باشد، انجام یک لایه کافی خواهد بود. در انجام این مرحله از نازک کاری باید توجه داشته باشیم که هیچ گونه منفذی بر روی کف باقی نماند.

سفیدکاری

در انجام این مرحله از ملاتی متفاوت با مرحله قبل استفاده می کنیم. ملات این مرحله از گچ خالص درست می شود. برای درست کردن این ملات باید پس از الک کردن گچ روی آن آب پاشیده شود تا نرسیدن آب به گچ باعث به وجود آمدن کلوخه در آن نشود. با توجه به اینکه گچ خالص بسیار زودگیرتر از ترکیب گچ و خاک است، ملات لازم برای این مرحله را پس از مخلوط کردن با مقدار کمی آب، به صورت سریع و بدون وقفه بر روی دیوار اجرا می کنند. پس از کشیدن این ملات بر روی لایه قبلی، با استفاده از ماله سطح دیوار صاف می شود.

کشته کشی

این امکان وجود دارد که قبل از پرداخت سطح به طور کامل، ملات گچ سفت شود و نتوانیم سطح را آن طور که می خواهیم صاف کنیم. برای پرداخت کامل، از لایه ای گچ استفاده می شود که پس از خشک شدن نیز سخت نمی شود؛ این لایه با نام «کشته» شناخته می شود. لایه کشته هم از گچ خالص درست می شود و به نوعی آخرین لایه گچی است. گچبری و نقاشی بر روی این لایه انجام می شود.

رنگ آمیزی یا استفاده از دیوارپوش ها

پس از انجام نازک کاری های گفته شده، می توانیم دیوار را رنگ کنیم و یا از دیوارپوش های متنوع بر روی آن استفاده کنیم.

اجرای موزاییک یا سنگ در کف

موزاییک معمولاً آخرین بخش از نازک کاری کف می باشد؛ مگر اینکه بخواهیم بر روی آن از پارکت استفاده کنیم که در این صورت می توان از موزاییک ارزان قیمت تر و یا حتی کاشی های معمولی و ساده استفاده کرد؛ چرا که پارکت بر روی آن قرار می گیرد و لایه زیرین دیده نمی شود.

اجرای قرنیز

قرنیز را می توان بسته به سلیقه، به صورت هم سطح با دیوار و یا بیرون از آن اجرا کرد. از جنس های به کار گرفته شده به عنوان قرنیز می توان به چوب، ام دی اف، پلاستیک و یا سنگ اشاره کرد. جدا از زیبایی بخشیدن به دیوار، عبور دادن تأسیسات باریک از میان قرنیز و همچنین جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوار نیز برخی دیگر از مزایای قرنیز هستند.

اجرای سقف کاذب

یکی دیگر از مراحل نازک کاری در ساختمان، سقف کاذب است. سقف کاذب در واقع سقف معلقی است که به سقف اصلی آویزان می شود و می توان تأسیسات را از میان آن عبور داد. در صورت انجام این کار و پس از نصب سقف کاذب، به راحتی می توان به تأسیسات عبور داده شده از میان آن، نظیر داکت ها و سیم ها، دسترسی یافت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>